معرفی انواع پرده های کرکره ای و قابلیت های آن

پرده های کرکره ای یکی از انواع پرده های پر طرفدار و تقریباً ساده است که علاوه بر استفاده در ادارات و شرکت ها در منازل هم با استقبال خوبی روبرو بوده است و در ارائه یک دکوراسیون شیک و زیبا ولی در عین حال ساده، می تواند کمک مؤثری برای ما باشد.

اما برای اینکه با ویژگی ها و انواع آن آشنا شویم، در این پست به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت، پس اگر در نظر دارید برای خانه و یا دفتر شرکت خود پرده ای را خریده و متناسب با دکوراسیون از آن استفاده کنید، این مطالب را مطالعه نمایید، تا شاید بتواند کمکی در جهت یک انتخاب درست، برای شما باشد.

معرفی انواع پرده های کرکره ای و قابلیت های آن - پرده راد

شناخت بیشتر پرده های کرکره ای

پرده کرکره که در کشور ما قدمتی تقریباً چهل یا پنجاه ساله دارد، در واقع نوعی پرده افقی است که از تعداد زیادی تیغه های باریک، که اصطلاحاً به آن اسلت گفته می شود، ساخته شده اند، که این تیغه ها با کمک اتصالاتی به یکدیگر متصل می شوند.

این پرده که از جنس های مختلف فلز، وینیل و یا چوب ساخته می شود در اندازه های مشخصی و برای پوشش انواع پنجره ها بکار برده می شود، که هر کدام از انواع این پرده، ویژگی ها و مزایای خود را داشته و به کمک سیستم برقی و یا مکانیزم گیربکس و با کمک یک طناب که بر روی آن تعبیه شده است، قدرت حرکت به بالا و پایین را خواهد داشت.

این پرده ها با اینکه ظاهری بسیار ساده و بدون تزئینات و تجهیزات اضافه دارند، اما بسیار شیک و زیبا بنظر آمده و اگر رنگ ونوع آن متناسب با مکان انتخاب شود، فضایی دلپذیر و دلخواه را بوجود خواهند آورد.

اینگونه پرده ها به سبب خصوصیاتی که دارند، در سازمان ها، دفاتر تجاری و خدماتی، هتل ها، ادارات و شرکت ها بیشترین مصرف را داشته و در خانه ها، بخصوص خانه های کوچک، بهترین پوشش برای پنجره ها محسوب می شوند، زیرا که فقط در قاب پنجره قرار گرفته و هیچ فضای اضافه ای را اشغال نخواهند کرد.

 

معرفی انواع پرده های کرکره ای و قابلیت های آن - پرده راد

انواع مدل های پرده کرکره ای

پرده های کرکره ای که بطور کلی در دونوع فلزی و چوبی ساخته می شوند دارای مدل های گوناگونی مثل مدل ساده، چکشی، متالیک، پرفراژ، طرح چوب و طرح چرمی هستند که در سایزهای متفاوتی به بازار عرضه می شوند.

شما می توانید با در نظر گرفتن عرض پنجره خود از هر رنگ و مدلی که بپسندید، از یک یا چند پرده کرکره ای برای پوشش کامل پنجره ها استفاده کنید.

پرده کرکره ی فلزی

سال های طولانی و متمادی است که از پرده کرکره ای فلزی در جاهای مختلف منازل اعم از اتاق خواب، اتاق نشیمن و حتی در پذیرایی ها استفاده می شود، این پرده ها بخاطر ویژگی های خاصی که دارند برای آشپزخانه های منازل و حتی رستوران ها می توانند بهترین گزینه باشند.

کرکره فلزی آلومینیومی دارای رنگ کوره ای الکترواستاتیک است و در هفتاد طیف رنگی متنوع به بازار عرضه می شود، البته بیشتر کرکره ها از جنس آلومینیم و در طرح ها و رنگ بندی های مختلف و با رنگ ثابت ارائه شده و در سایزهای 16، 25، 50 و 70 میلیمتری تهیه و تولید می شوند.

تقریباً تمامی مدل های پرده های کرکره ای از نظر ساختاری و کارکرد شبیه به هم هستند و توسط نیروی برق و یا با کمک یک طناب به سمت بالا و پایین حرکت کرده و برای تنظیم نور و باز و بسته کردن اسلت های آن از سیستم ولومی کمک گرفته می شود، که با این سیستم به راحتی می توانید تیغه ها را در حالت باز ، نیمه باز و یا کاملاً بسته نگه دارید.

 

معرفی انواع پرده های کرکره ای و قابلیت های آن - پرده راد

هیچ نوری از پرده کرکره فلزی بدلیل جنسی که دارد، عبور نمی کند، اما فقط بر روی اسلت های کرکره ای پرفراژ که از جنس آلومینیوم ساخته می شوند، سوراخ های بسیار ریز و کوچکی تعبیه شده که جهت عبور نور و هوا در نظر گرفته شده اند.

به همین خاطر در بعضی مکان ها، از پرده پرفراژ استفاده می کنند تا هم از شدت نور بیرون در هنگام روز و تابش آفتاب بخصوص در فصل گرم سال، کاسته شده و هم در صورت بسته بودن اسلت ها، محیط داخل کاملاً تاریک نشود.

البته وجود این سوراخ ها بر روی پرده در طول شب، باعث دید بیشتر از سمت فضای بیرونی خواهد بود و عموماً اینگونه پرده ها برای استفاده در ادارات و شرکت ها در نظر گرفته می شود و از این نظر برای منازل مناسب نخواهند بود.

در مطالب بعدی در باره ی پرده های کرکره ای فلزی که کاربرد وسیع تری دارند و پر مصرف تر هستند، صحبت خواهیم کرد.

 

در صورت تمایل میتوانید درباره مزایا و معایب پرده های چاپی مطالعه کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *