معرفی برخی از ویژگی های پرده ی گیپور - پرده راد

معرفی برخی از ویژگی های پرده ی گیپور

مقدمه:

ویژگی های متفاوت و خاص پرده ی گیپور سبب شده است تا خیلی از افراد برای پوشش درب و پنجره های شیشه ای خود از این پرده ی زیبا استفاده کنند.

این پرده می تواند یکی از بهترین و مناسب ترین پرده ها، برای اتاق پذیرایی باشد و با جلوه و نمای بسیار زیبا و جذابی که به محیط می بخشد، فضای دلپذیر و در عین حال شیکی را برای این مکان فراهم می کند.

پرده های گیپور علاوه بر انواع طرح های متفاوت و گوناگونی که دارند، در رنگ های متنوع، زیبا و خاص به مشتریان عرضه می شوند و شما می توانید با توجه به دکوراسیون و اکسسوری هایی که در مکان مورد نظر دارید، یکی از بهترین ها را گزینش کنید.

اما در این مطلب می خواهیم کمی در مورد ویژگی های این پرده صحبت کنیم، تا با توجه به این خصوصیات انتخاب دقیق تری از بین آن ها داشته باشید.

ویژگی های پرده ی گیپور

برای دوخت پرده های سالن پذیرایی که یکی از رسمی ترین و ویژه ترین مکان ها در یک خانه به شمار می رود و معمولاً افراد از همه امکانات برای زیباتر کردن آن بهره می گیرند اغلب از پرده های حریر، تور، ابریشم و یا گیپور استفاده می شود.

در بین این پرده ها انواع طرح ها و مدل های حریر و گیپور از محبوبیت بیشتری برخوردار است و در دوخت آن از ترکیب با پرده های دیگر هم بهره برده می شود، که هر کدام از آن ها زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند.

اما مهمترین نکته این است که برای دوام بالا و ماندگاری بیشتر پرده های گیپور بهتر است که جنس پرده را از باکیفیت ترین و مرغوب ترین پارچه ها انتخاب کرده و همچنین از یک آستری برای استفاده در زیر پرده و جهت بالا بردن دوام و محافظت در برابر تابش شدید نور خورشید و رنگ پریدگی پرده ها استفاده کنید.

معرفی برخی از ویژگی های پرده ی گیپور - پرده راد

مزایای پرده های گیپور

مهمترین ویژگی این پرده ها این است که در برابر تابش نور خورشید مانند فیلتر عمل می کنند، تا میزان نوردهی تقریباً تنظیم شده و همه فضای مورد نظر با وجود مقدار مناسبی از نور طبیعی خورشید، زیباتر به نظر برسند.

این مسئله را هم در نظر بگیرید که معمولاً انواع پرده ی گیپور از ورود کامل نور به داخل فضا جلوگیری نمی کند و اگر در نظر دارید که این پرده را برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید بر روی پنجره نصب کنید و فضای نسبتاً تاریکی را ایجاد کنید، این پرده در این مورد به شما کمکی نخواهد کرد.

برای این کار می توانید علاوه بر استفاده از پرده ها گیپور به منظور زیبایی و شیک بودن، از یک آستری و یا یک لایه دیگر از انواع دیگر پرده، چه برای زیر و چه برای روی پرده ها کمک بگیرید تا این مشکل را بوسیله آن حل کرده باشید، ضمن اینکه بدین طریق حریم شخصی و خصوصی شما هم حفظ خواهد شد.

در نظر داشته باشید که نوع پرده ی انتخابی به عنوان پرده دوم هم باید هماهنگی و همخوانی مناسبی با پرده های گیپوری که دارید، داشته باشد.

اگر در سالن پذیرایی چند پنجره دارید که به فاصله های کوتاه در کنار هم قرار گرفته اند، به راحتی می توانید از یک پرده برای پوشاندن همه آن ها کمک بگیرید تا با این یکپارچگیِ پرده ها، فضای بزرگ تر و وسیع تر و با نمای زیباتری را بوجود آورید.

معرفی برخی از ویژگی های پرده ی گیپور - پرده راد

اندازه گیری پرده ی گیپور

برای اندازه گیری این پرده ها بهتر است تا آن ها را به اندازه 5 سانتی متر بالاتر از سطح زمین در نظر بگیرید تا با این کار از آلودگی و کثیف شدن آن ها جلوگیری کرده و بدین ترتیب پرده ها نیاز کمتری به شست و شو داشته باشند.

دلیل دیگر این است که در پرده های گیپور به دلیل سنگین بودن، احتمال کشیده شدن پرده به سمت زمین و افتادگی آن وجود دارد، از این رو اگر قد آن ها را کمی کوتاه تر از اندازه در نظر بگیرید، پس از نصب حالت زیبا و درست خود را باز خواهند یافت.

معرفی برخی از ویژگی های پرده ی گیپور - پرده راد

قیمت پرده های گیپور

بطور کلی قیمت پرده و پارچه های گیپور نسبت به پرده های توری دیگر بیشتر است، البته قیمت این پرده ها به کیفیت پارچه، دوخت و همین طور میزان تزئینات کار شده بر روی آن ها بستگی دارد و در میان پارچه های تور و گیپور هر چه طرح پارچه بیشتر و پیچیده تر باشد، قیمت تمام شده هم بیشتر خواهد بود.

اما مهمترین عاملی که سبب گرانی این پرده می باشد، کیفیت بسیار بالا و عالی پرده ی گیپور است که در نرخ آن تأثیرگذار خواهد بود، همچنین نوع بافت، طرح پرده و همچنین نوع جنس و چند لایه بودن آن هم در قیمت تمام شده مؤثر خواهد بود.

موارد دیگری مانند سایز پرده، انتخاب دوخت و مدل پرده، میزان پارچه مصرف شده، هزینه دوخت و دوز، نصب پرده و همچنین عواملی مانند نرخ ارز و دلار هم می توانند در بالا رفتن قیمت پرده های گیپور مؤثر باشند.

اما باید این مسئله را اذعان کرد با وجود تمامی این هزینه ها و قیمت بالا، با توجه به مزایا و ویژگی ها و طول عمری که این پرده ها (در صورت استفاده درست) دارند، جزو گزینه های مقرون به صرفه محسوب شده و طرفداران بسیاری دارند.

از این رو در صورتی که به دنبال پرده خوب و با کیفیت هستید و کیفیت و مرغوبیت پرده برای شما اولین گزینه بوده و جزو دغدغه های شماست، به ویژه اگر این پرده را برای اتاق و یا سالن پذیرایی در نظر می گیرید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً یکی از انواع پرده ی گیپور را انتخاب کنید و در این انتخاب تردید نداشته باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *