معرفی مناسب ترین و بهترین ریل پرده برای بیمارستان ها و هتل ها - پرده راد

معرفی مناسب ترین و بهترین ریل پرده برای بیمارستان ها و هتل ها

مقدمه:

در بیمارستان ها با توجه به محیط و شرایط بیماران، باید پرده ها و آویختن آن ها به اشکال گوناگونی صورت گیرد و برای نصب آن ها نیاز به با کیفیت ترین و بهترین ریل های پرده خواهید داشت، که قاعدتاً باید از استانداردهای مناسبی هم برخوردار باشند.

در این زمینه هتل ها هم دارای فضاهای مختلفی هستند که باید با توجه به شکل و طرحی که برای پوشش پنجره ها و آویختن پرده ها لازم است، ریل های مناسبی را در نظر گرفته و برای شکیل نشان دادن بیشتر پرده  از آن ها استفاده کنید.

در این مطلب در مورد یکی از مرغوب ترین و ماندگارترین ریل های پرده که می توانید در محیط هایی با اشکال گوناگون از آن استفاده کنید، صحبت خواهیم کرد، پس در ادامه با ما همراه باشید.

پرده بیمارستانی

بهترین ریل پرده برای مکان هایی با اشکال مختلف

تمامی انواع پرده ها با استفاده از چوب پرده های مناسب بر روی سقف و یا دیوار نصب می شوند و این ریل های پرده و یا چوب پرده ها کمک خواهند کرد تا پرده ها به صورتی شکیل تر و زیباتر و حتی کاربردی تر در جای خود قرار گیرند و در صورتی که ریل پرده از جنس و نوع خوب و مناسبِ با محیط انتخاب نشود، در انتها نتیجه ی خوب و رضایت بخشی از نصب پرده و نمایش ظاهری آن کسب نخواهد شد.

این مسئله در فضاهایی مانند بیمارستان ها و مراکز درمانی که اغلب باید پرده ها را بصورت L و یا U و یا حتی دایره نصب کنید، ضمن حفظ موارد ایمنی و بهداشتی و رعایت استاندارهای خاص، از اهمیت ویژه ای هم به لحاظ کاربردی برخوردار است.

چرا که در اینگونه فضاها باید بتوان پرده را به اشکال متفاوتی نصب کرده و در راحت ترین و آسان ترین شرایط ممکن از آن استفاده کرد تا پرده به بهترین و مناسب ترین شکلی در جای خود، قرار گرفته و بتواند شرایط لازم را به جهت پوششی، حفاظتی و ایمنی ایجاد کند.

استفاده از ریل های موسوم به ریل های هلندی که از بهترین ریل های پرده برای نصب در اشکال مختلف است، می توانند ما را در رساندن به این هدف ها یاری کرده و کمک مؤثری در این زمینه به ما بکنند و با در نظر گرفتن استاندارهایی که برای ریل پرده های بیمارستانی ذکر شد، انتخاب این ریل در این مورد خاص هم یکی از مناسب ترین ها خواهد بود.

راهنمای خرید پرده بیمارستانی و پرده هتل

معرفی ریل های ساده و خم مدل هلندی یا(Forest group)

جنس ریل های هلندی از آلومینیوم بسیار مستحکم و مقاوم ساخته می شود و چون برای حالت دادن به ریل در اشکال مختلف آن، از مکانیزم نورد سرد استفاده می شود، به همین دلیل چوب پرده از مقاومت بسیار بالایی هم برخوردار می باشد.

این ریل ها که از مدل های بسیار روان و قابل انعطاف موسوم به ریل های بیمارستانی هستند، برای استفاده در پنجره ها و مکان هایی با انحنای زیاد و ارتفاع بلند و با اشکال مختلفی مانند L و Uو دایره قابلیت اجرایی دارند و می توان گفت این ریل پرده در همه فضاها قابل استفاده و بسیار کاربردی است.

شاید به لحاظ ظاهری این چوب پرده ها شباهت زیادی به چوب پرده های فلزی ساده داشته باشند، اما کارایی آن ها بسیار عالی و روان است و یکی از بهترین ریل های پرده برای نصب در اینگونه مراکز به شمار می روند و می توان آن را برای پرده هایی با دوخت نوارهای ساده، چین دار، پلیسه و پلیسه اتومات استفاده کرد، که برای نصب با کمک قلاب به ریل پرده متصل خواهند شد.

این ریل را می توان برای پنجره ها با اشکال مختلف، دور تخت بیمار، انواع اتاق ها با زوایای مختلف و دکوراسیون های متفاوت در هتل ها هم استفاده کرد، که البته این ریل ها در ردیف ریل های لوکس محسوب شده و قیمت تمام شده آن شاید کمی گران باشد، اما نسبت به کارایی و دوام آن بسیار مقرون به صرفه است.

اگر بخواهید که این ریل ها را برای متراژهای بالای 6 متر استفاده کنید، باید از رابط ها و براکت های مخصوص و ضمائم آن، برای اتصال چوب پرده ها به یکدیگر کمک بگیرید تا بتوانید پرده ها را به راحتی بر روی آن نصب کرده و آن ها را باز و یا بسته کنید.

پرده بیمارستانی و ریل پرده

اما مزایای این ریل پرده شامل موارد زیر خواهد بود:

  • قابلیت اجرا به صورت استاندارد و منحنی و اشکال مختلف و متفاوت دیگر
  • قابل نصب بر روی سقف و دیوار به صورت مستقیم و غیر مستقیم
  • قابل استفاده برای کلیه مراکز بیمارستانی، درمانی، مطب ها، آزمایشگاه ها و هتل ها و…
  • ریل هایی بسیار مقاوم و مستحکم با جنس بسیار مرغوب

اما تنها عیبی که می توان برای اینگونه ریل های پرده برشمرد، قیمت نسبتاً بالای این میل پرده و لوازم جانبی مخصوص آن است که مخصوصاً در مقایسه با سایر ریل های ساده می تواند قابل توجه باشد.

اما حتی با قیمت بالا باز هم برای انتخاب بهترین ریل پرده و استفاده مناسب از آن می توان از ریل پرده های هلندی با توجه به کارکرد عالی و ماندگاری بالا، در بیمارستان ها و هتل ها و مکان هایی با اشکال گوناگون استفاده کرد و بهترین عملکرد را با طول عمر بالا شاهد بود.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *