معرفی والان های پرده و انواع متفاوت آن - پرده راد

معرفی والان های پرده و انواع متفاوت آن

والان های پرده انواع بسیار متفاوت و گوناگونی دارند که متناسب با نوع دکوراسیون کلاسیک و یا مدرن و نوع دوخت پرده اصلی، بر روی آن ها و یا به تنهایی و با توجه به محل نصب مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مطلب انواع دیگری از این والان ها را معرفی خواهیم کرد، تا در صورتی که لازم است بصورت مناسبی از آن کمک بگیرید.

شناخت والان های پرده

والان های مختلفی وجود دارند که باید متناسب با پرده و محل قرارگیری آن، از آن ها استفاده کنید.

معرفی والان های پرده و انواع متفاوت آن - پرده راد

والان حلقه ای

اینگونه والان ها هم با کمک یک نوار باریک که بصورت حاشیه در پایین دوخته می شوند جلوه ی زیباتری پیدا خواهند کرد و برای پرده ها و دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک و سنتی مناسب ترند.

با دوخت حلقه هایی که بر روی پارچه والان انجام می شود، آن را از حالت صاف و یکنواخت خارج کرده و فرم بهتری به آن خواهد داد.

در این مدل از والان های پرده، چون میل پرده که در مابین حلقه ها قرار می گیرد قابل مشاهده است، بهتر است تا از میل پرده های قابل دید و مناسب تر استفاده کنید و حلقه ها را هم باریک تر انتخاب کنید.

والان بالنی

این والان بعد از دوخت به شکل یک بالن در می آید و برای اینکه بتوانید چنین طرحی را بر روی پارچه طراحی کنید، باید قسمت های پایینی پارچه را از دو طرف جمع کنید تا به حالت پف دار و توپُر بنظر برسند.

برای اینکه شکل زیبایی از این والان را به نمایش بگذارید باید همه قسمت های والان به یک اندازه باشند و اگر تعداد قوس های والان زیاد است، باید تعداد آن ها از هر دو طرف پنجره به یک نسبت قرار بگیرند تا شکل بهتری را به پرده بدهند.

اینگونه والان ها معمولاً بر روی پرده های کلاسیک و سنتی با متراژ بالا، قابل استفاده هستند و بر روی پرده های پر تزئین و قدیمی قابل مصرف ترند.

والانِ بندی

والانِ بندی هم جزو گزینه هایی است که خودتان به راحتی می توانید برای دوخت اینگونه پرده دست بکار شوید و والانی شیک و زیبا را برای بالای پرده و یا به تنهایی و بر روی پنجره های کوچک بوجود آورید.

برای دوخت بندینک های این نوع از والان های پرده می توانید از خود پارچه پرده ای و یا پارچه ای متناسب با آن و یا حتی طرح و رنگی متضاد با پرده را در نظر گرفته و بصورت بندهایی در بالای آن بدوزید و با کمک همین بندینک ها آن ها را بر روی میل پرده نصب کنید، اگر چه که اگر بندینک ها از خودِ پرده باشند پرده را شیک تر و زیباتر نشان خواهند داد.

دقت کنید که برای دوخت این بندها باید فاصله هایی مناسب و یکسان را در نظر بگیرید تا پرده شما در هنگام نصب دچار افتادگی و یا نقص نباشد، این والان بیشتر قابل استفاده در آشپزخانه ها و حمام ها و… خواهد بود.

والان یا باکس پلیسه ای

این والان که ظاهر آن بسیار صاف و دقیق است، فرمی جعبه مانند و آنکادر دارد که دوخت برخی از آن ها ساده و در برخی دیگر، در فاصله های منظم و یکنواخت پلیسه ایجاد می کنند و فرم پلیسه ها در این والان می تواند گوناگون و متفاوت باشد.

این نوع والان را عموماً برای اتاق پذیرایی و یا نشیمن و در مکان های رسمی و در دکوراسیون های کلاسیک استفاده می کنند، چون طرح و فرم این والان ها متناسب با اینگونه طراحی می باشد.

برای اینکه این والان فرمی زیباتر و شیک تر داشته باشد اغلب بر روی لبه پایینی والان یک نوار پارچه ای از طرح و رنگ خود پرده استفاده کرده و بصورت تزئینی بر روی آن می دوزند.

معرفی والان های پرده و انواع متفاوت آن - پرده راد

والان مدل شالی

برای ایجاد اینگونه والان های پرده که بسیار زیبا و جذاب ولی ساده هستند، باید از پارچه های حالت پذیر و سَبُک استفاده کنید تا بتوانید این طرح را بر روی آن پیاده سازی کنید، پارچه هایی مانند تور و حریر برای این کار جزو مناسب ترین و بهترین ها می باشند.

برای ایجاد حالت مناسب در آن ها باید در مرکز این والان یک منحنی ایجاد کرده و سپس از هر دو طرف پرده آن ها به سمت پایین آویزان کنید، تا حالت شال آویخته را پیدا کنند.

متراژ والان باید به گونه ای در نظر گرفته شود که علاوه بر پوشش دادن کل میل پرده، به اندازه ی متناسبی از هر دو طرف پرده آویزان شود و در بیشتر موارد برای جذابیت و نمای بهتر پرده، باید یک سمت والان را بلندتر از سمت دیگر در نظر گرفت.

اینگونه والان ها معمولاً در اتاق های پذیرایی و رسمی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند به تنهایی و یا بر روی پرده های اصلی نصب شوند و به صورت یکدست و یکپارچه از خودِ پرده اصلی در نظر گرفته شده و یا ترکیبی از پرده اصلی و والان باشند و یا اینکه از نظر طرح و رنگ کاملاً متمایز از پرده اصلی انتخاب شوند؛ که این گزینش به سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

این نوع والان های پرده که ساده و درعین حال شیک و زیبا هستند، را می توان برای دکوراسیون های مدرن بر روی پرده های اصلی طراحی و اجرا کرد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *