خصوصیات پرده اداری

مهمترین خصوصیات پرده های اداری چه هستند؟

مقدمه:

دانستن خصوصیات پرده های اداری و ویژگی های خاصی که باید این پرده ها داشته باشند، سبب شده است تا افراد به دنبال داشتن گزینه هایی مهم برای خرید اینگونه پرده ها باشند.

لحاظ کردن برخی از این گزینه ها می تواند شما را در انتخاب و خریدی رضایتبخش و مطمئن یاری کرده و باعث ارائه ی محیطی جذاب، دلپذیر و آرامبخش در محیط کار شده و بازده کاری را افزایش دهد.

در این پست به برخی از خصوصیات عمومی اما مهم، برای  داشتن پرده هایی مناسب در فضاهای اداری اشاره خواهیم کرد و مواردی را برخواهیم شمرد، که به شما در این انتخاب کمک مؤثرتری خواهد کرد.

معرفی خصوصیات پرده های اداری

یکی از مهمترین وسایلی که فضای پیرامون را تحت تأثیر خود قرار می دهند و اثر مستقیمی در زیبایی و عدم زیبایی محیط خواهند داشت، پرده ها هستند که باید با توجه به شرایط مکان مورد نظر گزینش شده و مورد استفاده قرار گیرند.

این مکان می تواند جایی مانند اتاق های مختلف منازل و یا رستوران ها، کافی شاپ ها، بیمارستان ها، آموزشگاه ها و… و یا مراکز و دفاتر اداری و تجاری باشند که باید با توجه به نوع فضا و کاربرد آن، پرده مناسبی در نظر گرفته شود.

اما این نکته کاملاً واضح است که برای هر مکانی با توجه به شرایط محل، باید دکوراسیون مناسب و بخصوص پرده هایی مناسب را انتخاب کرد و این در مورد پرده های اداری اهمیت بیشتری پیدا می کند.

چرا که در این مکان ها معمولاً با افراد و مشتریان زیادی سرو کار داریم و نیاز به جلب مشتریان بیش از پیش احساس می شود، یا با کارکنان و کارمندانی سرو کار داریم که این پرده ها و یا دکوراسیون می توانند در چگونگی کارکرد آن ها بسیار مهم و تأثیرگذار باشند.

خصوصیات پرده اداری

برخی خصوصیات پرده های اداری شامل مواردی مانند:

همسانی و هماهنگی پرده ها با محیط

یکی از ویژگی هایی که باید برای پرده های اداری در نظر گرفت، انتخاب نمونه کارهایی است که به شما در هماهنگی و همسانی بالا با محیط و رسمیت بخشیدن به این فضا کمک کند.

برخی از پرده ها قادرند تا علاوه بر جذابیت و زیبایی بخشیدن به محیط اداری، آن را در حالت رسمی خود حفظ کرده و با دکوراسیون هایی به سبک های مختلف نیز هماهنگی ایجاد کنند، پس با گزینش درست و بجای اینگونه پرده ها می توانید تأثیر شگرفی در نمایش محیط کاری خود داشته باشید.

مدرن بودن پرده ها

رسمی بودن پرده های اداری منافاتی با مدرن بودن آن ها نخواهد داشت، بلکه کاملاً برعکس است و این پرده های مدرن هستند که در عین ساده بودن می توانند این جدیت و رسمیت در فضا را به نحو بسیار مطلوبی حفظ کنند.

با انتخاب یکی از انواع پرده های مدرن می توانید فضایی کاملاً ایده آل را در محیط کاری خود ایجاد کرده و آن را به بهترین و جذاب ترین شکلی، متناسب با هر سبک دکوراسیونی نشان دهید.

خصوصیات پرده اداری

تناسب با دیگر اجزاء دکوراسیون

پرده هایی را که انتخاب می کنید باید با دیگر اجزا و سبک دکوراسیونی که برای اتاق در نظر گرفته اید، همخوانی داشته باشد و بتوان هارمونی و هماهنگی متناسبی بین آن ها  و وسایل دیگر دکوراسیون ایجاد کرد که به جذابیت و زیبایی محیط بیفزاید.

این اجزاء می توانند شامل وسایلی مانند مبلمان، میز و صندلی ها، گلدان های بزرگ دکوری، تابلوهای نقاشی، کاغذ دیواری ها و یا رنگ های بکار برده شده بر روی دیوارها و یا وسایل باشند، که بوجود آوردن این هماهنگی در نشان دادن چگونگی دکوراسیون از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

سادگی در نوع عملکرد

از خصوصیات پرده های اداری که در مکان های اداری استفاده می شوند، عملکرد آن ها است و باید به گونه ای باشد که بسیار ساده و آسان طراحی شده و برای باز و بسته شدن و تنظیم میزان نور به راحتی عمل کنند، تا بسادگی بتوانید در موقع لزوم آن ها را به سمتی هدایت کرده و از تابش و یا عدم وجود نور برای آرامش بیشتر و کارکرد بهتر بهره ببرید.

خصوصیات پرده اداری

مقاومت بالای پرده ها

پرده هایی را که انتخاب می کنید باید علاوه بر زیبایی، دارای جنسی با مقاومت بالا باشند و از دوام و ماندگاری بالا برخوردار باشند، تا بتوان برای سال های متمادی از آن ها مثل روز اول استفاده کرده و بهره برد.

این پرده ها می توانند مانند پرده های کرکره ای فلزی از جنس آلومینیوم و یا مانند کرکره های چوبی از جنس چوب ساخته شده باشند، یا از پارچه های مخصوصی تهیه شوند که درجه مقاومت بسیار بالایی دارند و یا از جنس های مستحکم دیگری تهیه شوند که امروزه در ساخت پرده های مدرن بکار گرفته می شوند، مانند انواع پرده های رومن و یا شید رول که هم مدرن هستند و هم مقاوم.

نوع کاربری پرده!

تعجب نکنید، گاهی اوقات لازم است تا از پرده علاوه بر کاربری و استفاده ی معمول آن، که پوشش دادن پنجره ها و درب ها به منظور ایجاد فضایی امن و حفظ حریم خصوصی است، به عنوان یک ابزار تبلیغاتی هم استفاده شود.

در این صورت و با در نظر گرفتن این شرایط ، باید با در نظر گرفتن خصوصیات پرده های اداری مناسب، پرده هایی را انتخاب کنید که قابلیت اجرایی کردن این ویژگی بر روی آن ها وجود داشته باشد و مانند پرده های شید رول و یا لور دراپه و…، این هدف شما هم در انتخاب و خرید پرده های اداری منظور شود.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *