نظافت و شستشوی پرده های پلیسه را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

نظافت و شستشوی پرده های پلیسه را چگونه انجام دهیم؟

مقدمه:

شستشوی پرده های پلیسه بخاطر ظرافتی که این پرده ها دارند، باید با دقت و توجه ویژه ای انجام شود، که اگر پارچه ی آن دارای کیفیت لازم باشد، نسبت به پرده های دیگر، دیرتر نیاز به نظافت خواهند داشت.

اگر چه که بخاطر جنس خاص پارچه ی این پرده ها، گرد و غبار و چربی را بخود جذب نمی کنند، اما به هر حال هر از چند گاهی نیاز به نظافت پیدا خواهند کرد و از این رو باید راه درست پاکیزه کردن آن ها را بدانید.

اگر در این پست با ما همراه باشید، شیوه ی درست نظافت و شستشوی این پرده های مدرن را یاد خواهیم گرفت.

نظافت و شستشوی پرده های پلیسه را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

چگونگی شستشوی پرده های پلیسه

شاید به جرأت بتوان گفت که این پرده ها در 3 یا 4 سال اول، البته اگر شرایط خاصی بر آن ها حاکم نباشد، نیازی به شستشو نخواهند داشت، اما در نهایت می توانید آن ها را هم در جایی که نصب هستند بشویید و هم پرده ها را از گیره های خود جدا کرده و بصورت جداگانه بشویید.

پس اگر پرده ها صرفاً گرد و غبار گرفته باشند، می توانید برای زدودن گرد و خاک از قسمت خاصی که در جارو برقی ها به همین منظور تهیه شده اند، کمک گرفته و روی سطح پرده را بدو ن اینکه پرده ها را از جای خود جدا کنید، پاکیزه نمایید.

اما اگر روی پرده ها لکه های مختلفی وجود دارد یا اینکه روی آن ها را چربی و دوده گرفته است، برای شستن پرده ی پلیسه لازم است تا در ابتدا، پرده را از محل اصلی خود جدا کرده و آن را در مکانی صاف و هموار پهن نمایید.

با استفاده از پارچه یا اسفنج تمیز و نمداری محل لکه ها را به آرامی و در جهت چپ و راست و موازی با تای پلیسه ها نه در جهت بالا به پایین، بشویید و اگر لازم است و لکه ها به این وسیله پاک نخواهند شد، از اسفنجی که کمی به مایع شوینده آغشته کرده اید کمک بگیرید.

برای شستشوی پرده های پلیسه بعدِ از بین بردن لکه ها، با دستمال و اسفنج نمداری محل را مجدداً به آرامی پاک کرده و پس از شستشوی کامل، با یک حوله یا اسفنجی خشک و تمیز آب اضافه ی پرده را در همان جهت شستشو و با حرکات ملایم بگیرید.

هرگز نباید بگذارید پرده بطور کامل خشک شود و بعد آن را نصب کنید، بلکه بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی که پرده را در حالت باز قرار داده اید و آب پرده بطور کامل گرفته نشده است، پرده را در محل خود نصب کرده و به مدت 24 ساعت پرده را در حالت بسته ی آن نگه دارید تا حالت و شکل پلیسه در پرده حفظ شده و به حالت اولیه باقی بماند.

نظافت و شستشوی پرده های پلیسه را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

نکات مهم در هنگام شستن پرده ها

از استفاده ی شوینده های قوی و یا لکه برها در هنگام شستن این پرده ها جداً پرهیز کنید.

استفاده از ماشین های لباسشویی و یا کمک گرفتن از خشک شویی هم پیشنهاد ما نیست.

دقت کنید که با فشار زیاد به پرده و یا چلاندن آن به پلیسه پرده آسیب وارد خواهد شد.

هرگز در هنگام شستشوی پرده های پلیسه آن ها را در معرض باد و یا باران شدید قرار ندهید، چون به حالت پلیسه پرده لطمه وارد خواهد شد.

نظافت و شستشوی پرده های پلیسه را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

نکات قابل توجه در پرده پلیسه

برای تهیه و خرید اینگونه از پرده ها که در نوع خود بسیار زیبا و جذاب هم هستند، چند نکته اساسی و مهم وجود دارد که باید با آن ها آشنا باشید و موقع انتخاب و خرید آن ها را لحاظ کنید.

در طرفین پرده پلیسه به جهت بالا و پایین بردن و کنترل میزان روشناییی و تابش نور، نخ هایی وجود دارند که کیفیت، جنس و دوام آن ها نکته ای بسیار مهم و تعیین کننده برای خرید آن هاست.

از نکات مهم دیگر در انتخاب این پرده ها، جنس پارچه ی بکار رفته در این محصول است، چرا که پارچه باید از جنس بسیار مرغوبی باشد که پس از شست و شو هیچگونه تغییری در آن ایجاد نشود و پس از خشک شدن، پرده به حالت اول و پلیسه برگردد.

همچنین جنس پرده باید از پارچه ای چرک تاب و مخصوص باشد که گرد و خاک و دوده و چربی را به خود جذب نکرده و اگر لازم بود، به راحتی با شستشوی پرده های پلیسه مثل روز اول شوند.

کیفیت پلیسه ها در این محصول باید به گونه ای باشد که با برخورد اشیاء و دست زدن به آن، پرده از حالت پلیسه خارج نشده و مجدداً و به راحتی، به حالت اولیه برگردد و دچار چین و چروک هم نشود.

لازم به ذکر است که قیمت پرده پلیسه به صورت متر مربع محاسبه شده و با فاکتورهایی مانند جنس پرده، طرح پرده، اندازه پرده و…سنجیده شده و متغیر می باشد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *