نکاتی در مورد انتخاب پرده در تابستان - پرده راد

نکاتی در مورد انتخاب پرده در تابستان

مقدمه:

انتخاب پرده در تابستان و مخصوص این فصل، سبب ایجاد جذابیت و زیبایی بیشتر خانه و گرمی و صمیمیت جمع خانوادگی و دورهمی های دوستانه خواهد شد.

یکی از کارهایی که بیشتر در فصل تابستان انجام می گیرد، تغییر دکوراسیون و جابجایی وسایل و لوازم منزل و تغییر نوع و مدل پرده های خانه است.

چرا که در این فصل بچه ها اوقات فراغت خود را می گذرانند و از درس و مدرسه هم خبری نیست و جهت رفع بیکاری و سر نرفتن حوصله افراد خانه! بهترین کار عوض کردن حال و هوای خانه با تغییر دکوراسیون و تغییر و یا تعویض پرده ها خواهد بود.!

در این مطلب با شما هستیم تا با هم نکاتی را در مورد انتخاب پرده در این فصل، بررسی کنیم.

انتخاب پرده در تابستان و نکات کلیدی آن

وقتی که فصل سرما و روزهای سرد به پایان می رسد و گرما خودی نشان می دهد، وقت آن است تا برای پرده های ضخیم و سنگینی که در زمستان بر روی پنجره ها آویخته بودیم فکری بیندیشیم و آن ها را با پرده های سبک و رنگارنگ عوض کنیم.

استفاده از پرده های تور و حریر

فصل تابستان زمان مناسبی برای استفاده از پرده های سبک تور و حریر است، که در انواع رنگ ها و طرح ها وجود دارند و با سبکی، لطافت و ظرافت خاصی که دارند، می توانند فضای جذاب و سرشار از نور و انرژی را به شما و افراد خانواده هدیه کنند.

اگر چه که ترکیب این پرده ها با پرده های مخمل و کتان و حتی ساتن هم می تواند بسیار دلپذیر و زیبا باشد و با انتخاب رنگ های هماهنگ و متناسب، زیبایی خاصی را، بخصوص در اتاق پذیرایی بوجود آورد.

نکاتی در مورد انتخاب پرده در تابستان - پرده راد

شست و شوی آسان تر

یکی از نکات بسیار مهم و کلیدی برای انتخاب پرده در تابستان این است که چون در فصل بهار و تابستان پنجره ها عموماً باز هستند و گرد و غبار بیشتری به محیط و فضای خانه وارد شده و طبیعتاً روی پرده ها هم می نشیند، نیاز به شستن پرده ها بیشتر می شود، از این رو شستن و آویختن پرده های سبکی مانند، تور و حریر راحت تر از پرده های دیگر خواهد بود.

استفاده از آستری

استفاده یا عدم استفاده از آستری پرده در زیر پرده های اصلی، به  سلیقه شما بستگی دارد، اما اگر نگران دوام پرده ها و از بین رفتن رنگ آن ها در برابر تابش مستقیم نور خوشید و کثیف شدن سریع پرده ها هستید، بهتر است تا از آستری مناسبی برای این منظور کمک بگیرید.

از طرف دیگر می توانید شدت نور را بوسیله آستری کاهش داده و میزان نور را با کمک آن کنترل و تنظیم کنید، با تمام این اوصاف تلاش کنید تا با آویختن ممتدد آستری، باعث تاریک شدن و دلگیر شدن بیش از اندازه فضا نشوید و از تابش خورشید دلپذیر و مناظر زیبای تابستان لذت ببرید.

نکاتی در مورد انتخاب پرده در تابستان - پرده راد

انتخاب رنگ مناسب و جذاب

یکی از نکات بسیار مهم دیگر در گزینش و انتخاب پرده در تابستان، در نظر گرفتن رنگ های شاد و نشاط آور برای خرید پرده است، که به فضای خانه رنگ و رویی تازه و زیبا خواهد داد و با روشن نمودن بیشتر محیط ، گرما و صمیمیت بیشتری را در بین اعضا خانواده ایجاد خواهد کرد.

از این رو انتخاب رنگ های پاستیلی مانند، صورتی روشن، آبی روشن، بنفش روشن، سبز روشن، هلویی و… می تواند فضایی چشم نواز و جذاب را فراهم آورد.

استفاده از پرده های با دوام

یکی از مواردی که در این رابطه باید به آن توجه کنیم نوع و دوام پارچه ای است که برای پرده انتخاب می کنیم، به نظر می رسد که پرده های نخی، پنبه ای و کتانی گزینه مناسبی در بین پرده های پارچه ای هستند.

چون دارای عمر زیاد و دوام بالا، نرمی و لطافت و شست و شوی آسان هستند و نگهداری از آن ها شرایط خاصی را لازم ندارد.

نکاتی در مورد انتخاب پرده در تابستان - پرده راد

استفاده از پرده های شید و کرکره ای

این نمونه پرده ها هم به راحتی می توانند نور زیاد و مزاحم را فیلتر کنند و گزینه مناسبی برای فصل تابستان باشند و انتخاب ترکیبی از رنگ های تند و سفید با این نوع پرده ها برای مدرن تر نشان دادن فضا به شما کمک خواهند کرد.

پرده های کرکره ای در هر طرح و نوعی که باشند می توانند با نور و سایه ای که بطور همزمان ایجاد می کنند و تنظیم بسیار خوبی که از نور دارند، در عین سادگی فضای دلپذیری را در خانه برای شما ایجاد کنند.

برای انتخاب پرده در تابستان حتماً لازم نیست که پرده های تازه و نویی را خریداری کنید، بلکه می توانید از پرده های مناسب قدیمی استفاده کرده و با سلیقه و ابتکاری که بکار می برید، فضای جدیدی را در خانه بوجود آورید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *