نکات مهمی که در باره والان پرده باید بدانید - پرده راد

نکات مهمی که درباره والان پرده باید بدانید

مقدمه:

نکات ظریف اما مهمی درباره والان پرده وجود دارد که در هنگام انتخاب و دوخت پرده باید آن ها را در نظر گرفته و برای زیبایی بیشتر والان ها، می بایست آن ها را لحاظ کنید.

می دانید که پرده ها، ضمائم و تمامی تزئینات آن نقش بسیار اساسی در زیبایی دکوراسیون خانه خواهند داشت و این نکته برای فضاهایی مانند اتاق پذیرایی که بیشتر در دیدرس و توجه افراد قرار دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

در این مطلب نکات کوچک اما مهمی را در مورد والان های پرده خواهیم گفت که می تواند در زیبایی آن ها نقش مؤثری داشته باشد و دکوراسیون را جذاب تر نمایش دهد.

نکات مهمی که در باره والان پرده باید بدانید - پرده راد

نکاتی درباره والان پرده:

برای اتاق هایی که حالت رسمی تری دارند و یا بیشتر در معرض دید هستند و باید بیشتر به دکوراسیون آن ها توجه شود مانند اتاق ها و سالن های پذیرایی، لازم است تا پرده ها تزئینات بیشتری داشته باشند و زیبایی و جذابیت بیشتری را در محیط ایجاد کنند.

یکی از این تزئینات جهت زیباسازی، مدل های مختلف والان  پرده است که می تواند تفاوت چشمگیری را در فضا ایجاد کرده و محیطی دلچسب تر و لذتبخش تری را بوجود آورد.

والان های پرده نه تنها در پوشاندن نواقص دیوار و میل پرده ها و همچنین پرده های زیری به ما کمک خواهند کرد، بلکه  این پرده های تزئینی می توانند برای شیک تر و جذاب تر کردن پرده ها هم مورد استفاده قرار گیرند.

نکات مهمی که در باره والان پرده باید بدانید - پرده راد

جنس والان پرده:

برای اینکه جنس مناسبی را برای والان های پرده انتخاب کنید، باید در نظر داشته باشید که می خواهید آن را در کجا استفاده کرده و به چه منظوری آن ها را نصب کنید، بعد جنس و طرح متناسب را با توجه به این موارد، می بایست لحاظ کنید.

بعنوان مثال برای فضاهایی مانند سالن های پذیرایی بهتر است تا والان ها را از جنس ابریشم، مخمل و یا ساتن و… انتخاب کنید که نما و جلوه ی بی نظیری را در اتاق پذیرایی بوجود خواهند آورد، اما درباره والان پرده باید گفت اگر آن را بخواهید در فضایی مانند آشپزخانه استفاده کنید، علاوه بر انتخاب طرح های زیاد، می توانید از جنس های پرده ای با انواع پارچه ها و متناسب با اینگونه فضاها کمک بگیرید.

اما انتخاب والان پرده با توجه به فصول و گرمی و سردی هوا هم نکته مهمی است که در این صورت می توانید از والان هایی با جنس حریر، تور و نخی و… در فصول گرم و از والان هایی با جنس مخمل و یا پشمی و ضخیم برای فصول سرد و جهت گرمی دادن به محیط بهره ببرید.

نکات مهمی که در باره والان پرده باید بدانید - پرده راد

چند نکته مهم درباره انتخاب والان:

والان پرده جزو موارد تزئینی یک پرده محسوب می شود، که دارای انواع مختلفی است و از این رو بهتر است تا ابتدا برای انتخاب متناسب تر، آن ها را با توجه به نوع، رنگ و مدل پرده های اصلی برگزینید.

می توانید طرح پارچه ی والان پرده را متناسب با رویه مبلمان انتخاب کنید، یعنی اگر طرح و روکش مبلمان را از بین پارچه های شلوغ و گلدار انتخاب کرده اید، بهتر است تا والان پرده را متناسب با آن و ساده تر برگزینید و یا اگر از مبل های ساده ای در داخل اتاق استفاده می کنید، والان ها را کمی طرح دارتر و رنگی تر در نظر بگیرید.

اما در باره والان پرده و در حالت کلی نباید والان ها بیشتر از یک سوم بالای پنجره را به خود اختصاص دهند، زیرا که اگر والان در اندازه ی خیلی بزرگ و بلند تهیه شود باعث می شود تا پنجره ها کوچک به نظر برسند.

اگر می خواهید فضای اتاق را بزرگتر از حد معمول نشان دهید، می توانید تا جایی که ممکن است پرده را در بالاترین جا نصب کرده و آن ها را بلند بدوزید، برای این منظور بهتر است والان را دو تا دو و نیم برابر عرض پنجره در نظر گرفته و بعد از دوخت آن ها را بر روی پرده های اصلی نصب کنید.

نکات مهمی که در باره والان پرده باید بدانید - پرده راد

اگر پنجره های کوچکی دارید و می خواهید فقط از والان برای پوشش و زیبایی بیشتر آن ها استفاده کنید، می توانید از والان هایی با دوخت ساده، مانند والان های پاکتی کمک بگیرید که برای فضاهایی مانند اتاق خواب و آشپزخانه که عموماً دارای پنجره های کوچکی هستند، مناسب ترند.

دقت داشته باشید، هنگامی که مدل هایی نظیر والان شال گردنی را که باید پارچه چند بار به دور میل پرده پیچیده شود را برای تهیه و دوخت این والان در نظر دارید و می خواهید والان را به دور میل پرده بیندازید ، بهتر است تا به مقدار بیشتر و مورد نیاز پارچه بخرید و مطمئن باشید که به اندازه لازم پارچه در اختیار دارید.

برای سبک های مختلف می توانید از انواع والان هایی که متناسب با این سبک ها هستند انتخاب کنید، که برای سبک های کلاسیک و سلطنتی می توانید از جنس پارچه های مخمل و ابریشم کمک بگیرید، اما در باره والان پرده برای دکوراسیون های مدرن و به سبک مینیمال، این پارچه ها مناسب نیستند و بهتر است از پارچه هایی با جنس سَبُک و ظریف برای والان استفاده کنید.

برای دکوراسیون های تلفیقی مدرن و کلاسیک، می توانید از پارچه های کتان که دارای تنوع رنگی بسیار بالا هستند کمک بگیرید، که فضای زیبا و جذابی را برای پرده ها بوجود خواهند آورد.

در طراحی والان حتماً لازم نیست که به یک مدل خاص بسنده کنید، بلکه می توانید با خلاقیتی که ایجاد می کنید از مدل های ترکیبی برای زیباتر شدن کار کمک بگیرید و در صورت بلند بودن دنباله ی والان، دو طرف آن را با انواع مختلف گوشواره پرده تزئین کنید.

یادآوری می کنیم که انواع والان پرده را می توانید بصورت تکی و هم همراه با پرده های دیگر استفاده کنید و زیبایی دکوراسیون را با کمک آن ها دو چندان نمایید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *