نکات مهم در باره ی پرده ها در فضای ناهارخوری - پرده راد

نکات مهم در باره ی پرده ها در فضای ناهارخوری

مقدمه:

پرده ها در فضای ناهارخوری یکی از مهمترین اجزائی هستند که با فرم و رنگ خود می توانند بر دکوراسیون و فضای پیرامونی تأثیر شگرفی داشته و آنجا را به محیطی گرم، صمیمی و دلنشین تبدیل کنند.

در برخی از منازل فضای ناهارخوری ها بصورت اختصاصی و مجزا طراحی شده و این مکان صرفاً به محیطی برای صرف ناهار، شام، صبحانه و یا عصرانه ای دلپذیر اختصاص داده می شود، که اگر این فضا جوی جذاب، گرم و دلپذیر داشته باشد، خود به خود اعضاء خانواده را برای ساعاتی دور هم جمع خواهد کرد.

پس دکوراسیون و فضای حاکم بر آن، می تواند در بوجود آوردن چنین جوی مؤثر باشد و شاید بتوان گفت که پرده ها مهمترین جزء این دکور محسوب می شوند، از این رو باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید به کمک ترکیب رنگ های مناسب، محیطی آرام و شاد را ایجاد کنید.

در این مطلب به نکاتی در زمینه انتخاب پرده ها در این محیط که می تواند بسیار مهم هم باشد، خواهیم پرداخت تا با مطالعه آن و گزینش پرده های مناسب برای ناهارخوری، براحتی بتوانید چنین محیطی را برای خود و اعضاء خانواده ایجاد کنید.

انتخاب مناسب ترین پرده ها در فضای ناهارخوری:

فضای ناهارخوری مکانی است که افراد خانواده زمانی هر چند کوتاه و محدود دور هم جمع شده و لحظاتی را در کنار هم به معاشرت و مصاحبت می گذرانند و این دورهمی می تواند جذاب تر و دلنشین تر باشد وقتی از دکوراسیونی زیبا و محیطی لذتبخش استفاده می کنید.

کلیه وسایل و ابزاری که در فضای ناهارخوری بکار گرفته می شوند، بخصوص پرده ها قادرند این زیبایی و جذابیت را، بشرطی که مناسب انتخاب شوند، صد چندان کرده و محیطی دلپذیرتری را بوجود آورند.

اما برای ایجاد چنین فضایی و انتخاب پرده هایی شیک و متناسب با این محیط، لازم است تا نکات مهمی را در این باره بخاطر داشته باشید.

نکات مهم در باره ی پرده ها در فضای ناهارخوری - پرده راد

  • پرده ها را از سقف نصب کنید

چون امروزه عموماً فضای خانه ها و همینطور ناهارخوری ها ممکن است کوچک و نقلی باشد، می بایست کاری برای بزرگ تر نشان دادن آن انجام دهید و یکی از ساده ترین روش ها در این مورد، می تواند نصب پرده ها در بالاترین نقطه و نزدیک به سقف باشد.

وقتی ارتفاع پرده ها را بلندتر انتخاب می کنید و متراژ آن را تمامی قد دیوار در نظر می گیرید و آن را با یک چوب پرده مناسب در زیر سقف نصب می کنید، احساس می کنید که فضای بزرگتر و وسیع تری را در اختیار دارید.

انتخاب یک رنگ روشن و شاد برای پرده ها در فضای ناهارخوری، که می تواند وضوح این بلندی را بیشتر نمایان کند، حتی اگر این پرده ها بسیار ساده و معمولی باشند باعث می شود تا دکوراسیون و محیط ناهارخوری شیک، باشکوه و زیباتر جلوه کند.

نکات مهم در باره ی پرده ها در فضای ناهارخوری - پرده راد

  • از پرده های ساده و چین دار استفاده کنید

لازم نیست که برای زیبایی بخشیدن به فضا به پیچیدگی و یا فرم خاصی از دکوراسیون و یا پرده فکر کنید، بلکه همیشه بخاطر داشته باشید که جذابیت و زیبایی در سادگی نهفته است.

از این جهت پرده ها را از نوع ساده انتخاب کنید، هر چند که استفاده از پرده های چین دار تازگی ندارد و سالهاست که این پرده ها در بسیاری از جاها مورد استفاده قرار می گیرند، اما پرده های ساده پُرچین می توانند فضای بسیار زیبا و پُرشور و نشاطی را بوجود آورده و محیط را برای شما دلنشین تر کنند. ورده

انتخاب رنگ مناسب در این پرده های چین دار بسیار مهم است، پس تلاش کنید که رنگ پرده ها را متناسب با بقیه وسایل و اکسسوری های بکار برده شده در دکوراسیون گزینش کنید تا فضای یکدست تر و هماهنگ تری را در اختیار داشته باشید.

با کمک این پرده های شیک و جذاب می توانید بافت و ساخت ساده اما جدیدی را به پرده ها در فضای ناهارخوری اضافه کنید، البته این پرده های به ظاهر ساده ولی شیک، در جای جای خانه به زیباترین شکلی قابل استفاده خواهند بود.

نکات مهم در باره ی پرده ها در فضای ناهارخوری - پرده راد

  • تزئین دیوارهای روشن با پرده های تیره

اگر می خواهید تضاد رنگی دلچسب و متفاوتی را در این فضا تجربه کنید، می توانید برای دیوارهای روشنی که در محیط ناهارخوری دارید، از پرده های تیره تر و متناسب با طیف رنگ های موجود در ناهارخوری کمک بگیرید.

انتخاب درست پرده های تیره در کنار دیوارهای روشن می تواند یک تضاد رنگی فوق العاده ای را ایجاد کرده و شور و هیجان بیشتری را در محیط بوجود آورد، اما در این کار باید حساسیت و احتیاط بیشتری به خرج دهید و همه جوانب کار را در نظر بگیرید.

دقت کنید، این انتخاب به میزان نور ورودی به فضا هم بستگی خواهد داشت، چرا که اگر پرده های تیره بر روی پنجره هایی نصب شوند که نور مناسبی را به محیط وارد نمی کنند، فضا تاریک تر شده و قطعاً انتخاب مناسبی نخواهد بود.

نکات مهم در باره ی پرده ها در فضای ناهارخوری - پرده راد

  • هماهنگی پرده ها با فرش و کفپوش

یکی از مواردی که می تواند در این زمینه به ما کمک فراوانی کند، انتخاب پرده هایی است که با فرش و یا کفپوش های بکار گرفته شده در فضای ناهارخوری هماهنگ بوده و به زیبایی تمام در محیط بدرخشند.

گاهی اوقات در ناهارخوری از فرش های بسیار زیبا و خوش نقش و نگار استفاده می کنیم، اما با گزینش نامناسب  پرده ها در فضای ناهارخوری به شکلی نامتناسب و ناهمگون با این فرش ها، فضا را ناهماهنگ و ناموزون نشان خواهیم داد.

از این جهت برای ایجاد هارمونی و زیبایی بیشتر در ناهارخوری و بطور کلی محیط خانه، می بایست در خرید پرده ها، که از عناصر اصلی دکوراسیون هستند، دقت، توجه و حسایت بیشتری به خرج دهیم.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *