نکات مهم در مورد انتخاب پرده برای پنجره های کوچک - پرده راد

نکات مهم در مورد انتخاب پرده برای پنجره های کوچک

مقدمه

با انتخاب مناسبِ پرده برای پنجره های کوچک و با بکار گرفتن ترفندها و راه حل های دقیق در این زمینه می توانید پنجره ها را بزرگتر و وسیع تر از آنچه که هستند نشان دهید.

شاید هم در نظر نداشته باشید که این پنجره ها را بزرگتر نشان دهید و صرفاً می خواهید فضایی شیک و چشم نواز را به کمک پرده های مناسب بوجود آورید و از دیدن آن لذت ببرید.

به هر حال در این مطلب نکاتی را در رابطه با انتخاب پرده های مناسب برای اینگونه از پنجره ها بیان خواهیم کرد، که شاید دانستن آن ها برای شما هم لازم و ضروری باشد و بتواند فضای دلپذیرتری را در خانه تان بوجود آورد.

نکات مهم در مورد انتخاب پرده برای پنجره های کوچک - پرده راد

گزینش پرده برای پنجره های کوچک

بهتر است تا پیش از اینکه پَرده های نامناسبی را برای پنجره های کوچک خانه تان خریداری کنید، کمی هم در مورد انتخاب درست و تصمیم گیری برای خرید قطعی، وقت بگذارید و بدانید هر آنچه را که به عنوان پرده انتخاب می کنید، تأثیر بسیار زیادی در فضای کلی اتاق و دکوراسیون آن محیط خواهند داشت.

انتخاب مدل پرده

اگر برای پَنجره های کوچک اتاق خود پرده ها را یک طرفه در نظر بگیرید شکل و نمای بهتری خواهند داشت، پرده هایی که توسط یک قلاب جمع شوند قطعاً نمای بهتری را به دکوراسیون خواهند داد، در مقابل پرده های بلندی که در دو سمت پنجره قرار می گیرند و برای پنجره های بزرگ مناسب ترند.

برای پنجره های کوتاه ولی عریض می توانید از پرده های شید رول، رومی و یا حصیری استفاده کنید و یا حتی پرده های کرکره ای را برای تنظیم نور در داخل پنجره و پرده هایی از حریر را برای زیبایی بیشتر بر روی آن ها بیاویزید.

نکات مهم در مورد انتخاب پرده برای پنجره های کوچک - پرده راد

انتخاب نوع پارچه و رنگ پرده

انتخاب نوع پارچه و رنگ پَرده ها برای اینکه پنجره های کوچک به شکل زیبا و جذابی به نظر آیند، مؤثر هستند و به آن باید توجه ویژه ای داشته باشید.

بهتر است جهت انتخاب پَرده برای پَنجره هایِ کوچک و دکوراسیون های به سبک کلاسیک پارچه هایی با وزن متوسط را برای این منظور در نظر بگیرید و برای دکوراسیون هایی به سبک مدرن، می توانید از پرده های سبک، لطیف و ظریف کمک گرفته و رنگ های روشن را برای این پَرده ها گزینش کنید، زیرا که می توانند با ورود نور زیاد به محیط، فضا را دلپذیرتر و بزرگتر نشان دهند، در صورتی که انتخاب پَرده هایی با رنگ تیره، نور را به خود جذب کرده و سبب می شوند تا محیط و پَنجره ها، کوچکتر به نظر آیند.

انتخاب پرده های عمودی و یا افقی

این قانون به عنوان یک اصل کلی همواره مورد اتفاق نظر بوده است که نوارها و راه های افقی، هر چیزی را کوتاه تر و پهن تر نشان خواهد داد و در عوض راه ها و یا نوارهای عمودی می توانند هر چیزی را بلند تر و باریکتر نشان دهند.

در مورد پَرده ها هم این قانون وجود دارد و راه های عمودی موجود در پَرده می تواند پَنجره را باریک تر و بلندتر نشان داده و راه های افقی موجود در پارچه ها می توانند پنجره را عریض تر به چشم آورند.

پس بر اساس همین قانون می توانید جهت تهیه پرده برای پنجره های کوچک خود از هر نوعی که هستند، پارچه های متناسب با آن را انتخاب و خریداری نمایید و یا از انواع پرده های افقی و یا عمودی و یا حتی ساده ای که متناسب با حال و هوای پنجره شماست، پرده ها را برگزینید، این انتخاب حتی می تواند شامل پرده های کرکره ای هم باشد.

نکات مهم در مورد انتخاب پرده برای پنجره های کوچک - پرده رادبزرگتر نشان دادن پنجره ها توسط پرده

اگر پَنجره ها باریک و بلند هستند و قصد دارید آن ها را بزرگتر نشان دهید، قسمت هایِ پَرده را طوری از دو سمت نصب و آویزان کنید که قسمت کوچکی از پَنجره و مقداری از دیوار را پوشش دهد، در این صورت خطای دید باعث می شود تا تصور کنید که پَنجره ها در پشت پرده، هنوز هم امتداد دارند و پَنجره ها بزرگتر از حد خود نشان داده خواهند شد.

اگر پنجره ها کوتاه هستند و می خواهید آن ها را بلندتر نمایش دهید، می توانید صرفاً یک والان زیبا برای آن در نظر بگیرید و با نصب این والان فقط بالای پنجره را بپوشانید، در این صورت هم پنجره ها از اندازه واقعی بلندتر نشان داده خواهند شد.

در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید این دو روش را بطور ترکیبی بکار گرفته و با کمک هر دو روش پنجره های کوتاه را بزرگتر از حد معمول شان، به نمایش در آورید.

انتخاب پَرده های بلند از سقف تا کف و پَرده هایِ عریض تر از پهنایِ پنجره هم می تواند این منظور را برای ما برآورده کرده و در زمینه انتخاب پرده برای پنجره های کوچک به ما کمک کنند.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *