هماهنگی رنگ پرده ها با رنگ دیوار به کمک این روش ها - پرده راد

هماهنگی رنگ پرده ها با رنگ دیوار به کمک این روش ها

مقدمه:

هماهنگی رنگ پرده ها و رنگ دیوار یکی از نکات اساسی و طلایی در جذابیت و زیبایی محیط و حرفه ای نشان دادن چیدمان و دکوراسیون است.

چون طبیعتاً در کنار همه پنجره ها، دیوارها قرار گرفته اند و این دیوارها می توانند مابین پنجره ها و یا مشرف به آن ها باشند، پس تبعاً هماهنگی و ست بودن رنگ پرده و دیوار می تواند ضمن زیبایی، انسجام و پیوستگی خاصی را بوجود آورده که این هماهنگی می تواند در جلوه دادن و ابهت بخشیدن به فضا بی اندازه تأثیرگذار باشد.

در این مطلب قرار است تا در مورد چگونگی انتخاب رنگ پرده ها در کنار دیوارها و هماهنگی آن ها با یکدیگر صحبت کنیم، که می تواند یکی از اصلی ترین بخش های تعیین کننده ی رنگ و طرح پرده ها باشد.

ست کردن رنگ پرده ها با رنگ دیوار

انتخاب و هماهنگی بین رنگ ها، کاملاً شخصی و سلیقه ایست و هیچکس نمی تواند برای آن قانون خاصی را تعیین کرده و آن را صد در صدی بداند.

آنچه که گفته می شود بر اساس تجربه و مهارت بدست آمده توسط صدها دکوراتور، دیزاینرها و افرادی با تبحر خاص در چیدمان و دکوراسیون منازل و یا محیط های کاری و تجاری است، که می توانند با ست کردن درست رنگ ها و پیروی از یک سری اصولی که به آن دست یافته اند، ظاهری ایده آل و جذاب را برای مکان های مختلف، به تصویر کشیده و در آن ها ایجاد کنند.

هماهنگی رنگ پرده ها با رنگ دیوار به کمک این روش ها - پرده راد

از همان رنگ دیوارها برای پرده کمک بگیرید

بله درست است، انتخاب رنگ دیوارها و یا طیف های مختلف تیره و روشن آن، برای پرده ها انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود و فضای مورد نظر را بزرگتر از اندازه معمول آن، نشان خواهند داد.

پس اگر فضای کوچکی را در اختیار دارید با انتخاب طیف های رنگی همرنگ دیوار حتی می توانید فضا را بزرگتر و وسیع تر هم نشان دهید، بخصوص اگر پرده ها را یکی دو درجه روشن تر از رنگ دیوار در نظر بگیرید، فضای دلبازتر و روشن تری هم خواهید داشت.

حتی می توانید در این زمینه و برای هماهنگی رنگ پرده ها با رنگ دیوار از پارچه های طرحداری که در آن ها از رنگ دیوارها استفاده شده است و یا طرحی با یکی دو درجه روشن تر و یا تیره تر از رنگ دیوار قرار دارد، کمک گرفته و فضا را زیباتر و چشم نوازتر جلوه دهید.

در این موارد اگر از دو لایه پرده استفاده می کنید، بهتر است رنگ پرده ی اصلی و رویی را مطابق رنگ دیوار انتخاب کرده و رنگ سفید و یا شیری و یا هر رنگ مناسب دیگری را برای پرده ی زیری در نظر بگیرید.

هماهنگی رنگ پرده ها با رنگ دیوار به کمک این روش ها - پرده راد

رنگ های خنثی یکی از بهترین انتخاب ها

رنگ های خنثی به رنگ هایی گفته می شود که در طیف رنگی وجود نداشته و از ترکیب رنگ های دیگر حاصل می شود و حضور آن ها در کنار رنگ های دیگر سبب می شود تا انسان به سایر رنگ هایی که در کنار آن قرار می گیرد، توجه بیشتری داشته باشد.

رنگ هایی مانند رنگ خاکستری، بژ، شیری، نقره ای، طلایی، برنزی و حتی سفید و مشکی هم جزو رنگ های خنثی محسوب می شوند، که می توانند برای ست شدن رنگ پرده ها با رنگ دیوار بکار گرفته شوند.

البته رنگ های خنثی را هم به دو دسته رنگ های سرد و گرم می توان تقسیم کرد، که رنگ های سرد خنثی شامل رنگ سفید، شیری، خاکستری و نقره ای است و رنگ های گرم خنثی شامل رنگ های مشکی، طلایی، بژ و برنزی است.

رنگ های خنثی جزو رنگ هایی هستند که همواره و در همه جا می توانند بدون دغدغه و نگرانی استفاده شده و با دیگر وسایل و دکوراسیون اتاق هماهنگ شوند.

رنگ های خنثی قادرند تا به کاهش و تخفیف اثر رنگ های تند و پُررنگ کمک کرده و تعادلی را بین آن ها و رنگ های بی حال و کم رنگ بوجود آورند.

هماهنگی رنگ پرده ها با رنگ دیوار به کمک این روش ها - پرده راد

صرف نظر از اینکه شما این رنگ ها را به تنهایی و یکدست برای پرده انتخاب می کنید و یا اینکه بر روی آن طرح هایی از رنگ خنثی مورد استفاده قرار گرفته است، بهتر است سایه هایی از رنگ انتخابی در وسایلی مانند مبل ها، کوسن ها و سایر وسایلی که در اتاق قرار داده اید وجود داشته باشد.

رنگ های خنثی در پرده، خود به تنهایی قادر هستند تا با هماهنگی و ست شدت با رنگ دیوارها، جذاب ترین و بهترین فضا را خلق کرده و محیطی متفاوت را بوجود آورند.

اما این ها تنها مواردی نیست که بتوان با کمک آن هماهنگی و هارمونی مناسبی را بین رنگ پرده ها با رنگ دیوار ایجاد کرد، از این رو در پست بعدی و در ادامه، روش های دیگری را هم برای آن عنوان خواهیم کرد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *