هماهنگی رنگ پرده ها با رنگ قرمز مبلمان و یا دیوارها باید چگونه باشد؟ - پرده راد

هماهنگی رنگ پرده ها با رنگ قرمز مبلمان و یا دیوارها باید چگونه باشد؟

مقدمه:

هماهنگی رنگ پرده ها با توجه به رنگ مبلمان و دیوارها کار مشکلی است و وقتی می تواند مشکل بیشتر شود، که رنگ دیوارها و یا مبلمان قرمز باشد.

چون رنگ قرمز را به سختی می توانید با دیگر رنگ ها هماهنگ کرده و بین آن ها تعادل ایجاد کنید، بطوری که نه تنها از اُبهت و جذابیت رنگ قرمز کم نشده بلکه به آن افزوده شود.

رنگ های زیادی هستند که در حالت عادی در کنار قرمز بسیار زیبا به نظر می آیند، اما اگر آن ها را به شکل پرده در کنار رنگ قرمز قرار دهید، زیبایی لازم را نخواهند داشت.

در این پست و در ادامه پست قبلی، رنگ هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانند در کنار رنگ قرمز، بر خلاف تصور برخی افراد، بسیار زیبا هم باشند.

هماهنگی رنگ پرده ها با رنگ قرمز مبلمان و یا دیوارها باید چگونه باشد؟ - پرده راد

هماهنگی رنگ پرده ها با رنگ قرمز

گذاشتن رنگ ها در کنار هم به شکل یک بسته مداد رنگی، بسیار تماشایی و جذاب است، ولی وقتی می خواهید آن ها را در قالب وسایل و دکوراسیون خانه در کنار یکدیگر بگذارید، باید در این زمینه مهارت خاصی داشته باشید تا هر رنگی به درستی در سرِ جای خود قرار گیرد.

حالا می خواهیم بدانیم که در کنار رنگ قرمز دیوارها و یا اغلب وسایل دکوراسیون خانه به رنگ قرمز، چه رنگی را می توانیم با آن ست کرده و جذابیت بیشتری را بوجود آوریم؟

هماهنگی رنگ پرده ها با رنگ قرمز مبلمان و یا دیوارها باید چگونه باشد؟ - پرده راد

رنگ سبز

انتخاب رنگ سبز به عنوان پرده در کنار دکوراسیون و یا دیوارهایی با رنگ قرمز، می تواند یک انتخاب کهکشانی! و ایده آل باشد.

زیرا که رنگ سبز رنگ طبیعت و نشانه ی حیات و سرزندگی است و وجود آن به انسان حس آرامشی تؤام با نشاط را بوجود خواهد آورد.

کاربرد این رنگ در کنار رنگ قرمز که پُر از خشم و غوغا و هیاهو اما بسیار دلپسند است، می تواند تعادلی باور نکردنی را بوجود آورده که در این تعادل، به حس خوبی از انرژی زیاد و شادابی می رسید.

البته باید دید این همخوانی را بیشتر با کدامیک از طیف های رنگ سبز می توانید ایجاد کنید و متناسب با رنگ قرمزی که در محیط وجود دارد از کدام رنگ سبز برای هماهنگی رنگ پرده ها استفاده کنید، تا فضای شما زیباتر و جذاب تر جلوه کند.

هم سطحی و هم ترازی رنگ در این زمینه می تواند بسیار تأثیرگذار باشد، به این معنی که اگر برای دیوارها و یا غالب وسایل رنگ قرمز تیره را در نظر گرفته اید، برای پرده ها هم از رنگ سبز تیره کمک بگیرید.

اما اگر برای غالب اجزاء دکوراسیون و یا دیوارها از رنگ قرمز روشن استفاده کرده اید، برای پرده هم از رنگ سبز روشن استفاده کنید تا هماهنگی بین این اجزاء بیشتر شده و تعادل و زیبایی بیشتری در محیط برقرار گردد.

این کار را می توانید در کنار انتخاب رنگ پرده، برای دیگر وسایل هم در نظر بگیرید، مثلاً می توانید از کوسن ها، رو بالشی ها، رو تختی ها و یا حتی مبلمانی سبز در کنار رنگ قرمز استفاده کنید، تا فضایی صمیمی و شاد و مهربان و به معنای واقعی سبز، را در خانه ایجاد کنید و از همخوانی رنگ ها در کنار عزیزان خود لذت ببرید.

هماهنگی رنگ پرده ها با رنگ قرمز مبلمان و یا دیوارها باید چگونه باشد؟ - پرده راد

رنگ بنفش

رنگ بنفش رنگ بسیار خاصی است که با هر رنگی ست نمی شود، اما ترکیب آن با رنگ قرمز در کنار یکدیگر، بشرطی که بدرستی صورت گیرد، یکی از انتخاب های بی نظیر خواهد بود.

برای هماهنگی رنگ پرده ها و میزان روشن بودن و تیره بودن آن ها، علاوه بر کوچک و یا بزرگ بودن فضا، به ست بودن رنگ بنفش با رنگ قرمز بستگی دارد.

اما اگر محیط کوچکی را در اختیار دارید، بهتر است برای بزرگ و دلباز نشان دادن آن از رنگ بنفش کم رنگ کمک بگیرید و یا اگر به عکس فضای بزرگ و وسیعی را در اختیار دارید، از انواع رنگ بنفش تیره برای زیبا شدن محیط خود استفاده کنید.

برای متعادل کردن بیشتر و ایجاد هماهنگی بین اعضاء دکوراسیون می توانید در کنار رنگ بنفش که رنگ شادابی و نشاط است، از رنگ های سفید و خاکستری کمک بگیرید که زیبایی و جذابیت محیط را صد چندان خواهد کرد.

کلاً انتخاب رنگ قرمز برای دکوراسیون و یا رنگ دیوارها می تواند سبک خانه را لوکس تر و شیک تر نشان دهد، اما نباید این انتخاب به قدری افراطی باشد که تعادل و زیبایی دکوراسیون را بر هم زده و چشم ها را خسته و انسان را دلزده کند.

پس برای متعادل کردن و زیباتر نشان دادن محیط، در کنار رنگ قرمز برای پرده، که جزء اصلی و تأثیرگذاری در دکوراسیون محسوب می شود، از رنگ های سبز، سفید، خاکستری، بژ، بنفش و هر رنگی که با این رنگ همخوانی و هماهنگی دارد استفاده کنید.

علاوه بر رنگ های گفته شده برای هماهنگی رنگ پرده ها با رنگ قرمز، می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از رنگ هایی را که فکر می کنید با این رنگ هارمونی خوبی بوجود خواهد آورد، را انتخاب کرده و از آن پرده هایی بسیار زیبا و چشم نواز تهیه کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *