والان پرده چیست و چه کاربردی دارد؟ - پرده راد

والان پرده چیست و چه کاربردی دارد؟

مقدمه:

والان پرده قسمتی از پرده است که در واقع بیشتر حالتی تزئینی دارد و در بالای پرده و پنجره نصب می شود و زیبایی مضاعفی را بر روی پرده ها ایجاد می کند.

برای اینکه با کاربرد و انواع اینگونه از پرده ها بیشتر آشنا شوید، این مطلب را اختصاص به شناخت و معرفی این قسمت از پرده داده ایم، پس اگر قصد خرید والان برای پرده های خانه را دارید و جهت آگاهی بیشتر، این مطلب را مطالعه کنید.

والان پرده چیست و چه کاربردی دارد؟ - پرده راد

والان پرده و کاربرد آن

والان در حقیقت نوعی پرده آویز کوتاه و در برخی موارد بلند است، که تنها قسمتی از پنجره را پوشش داده و بیشتر جنبه تزئینی دارد.

با ترکیب یکی از انواع والان ها، بر روی انواع پرده های دیگر و هماهنگی متناسب با آن ها، ضمن پوشانندگی بیشتر پنجره ها، می توانید به لحاظ زیبایی هم، فضایی دلچسب تر و زیباتر را برای قسمت های مختلف خانه، بخصوص در قسمت پذیرایی و اتاق نشیمن ایجاد کنید.

این نوع پرده ها می توانند انتخاب بسیار مناسبی برای پوشاندن تمامی ملزومات پرده و همچنین میل پرده ها باشند و زیبایی و جذابیت پرده ها را دوچندان کنند و در واقع طرحی تکمیلی برای پرده ها و دکوراسیون خانه محسوب می شوند.

والان پرده چیست و چه کاربردی دارد؟ - پرده راد

کاربرد والان های پرده

پس می توان گفت هدف از نصب این پرده های کوتاه تزئینی، اضافه کردن طرح و رنگ و بافتی برای پرده های زیرین و بالا بردن زیبایی بیشتر در طرح و نقش پرده ها و پنجره ها می باشد.

والان پرده که از پارچه های گوناگون پرده ای دوخته می شوند، را می توانید برای سبک های پاستیلی و یا کلاسیک و یا هر الگوی اختصاصی که در نظر دارید، انتخاب کرده و از میل پرده ها آویزان کنید.

این انتخاب بستگی به سلیقه و نوع دکوراسیون و بیشتر رنگ مبلمان و دیوارها و همین طور پرده اصلی که در زیر آن قرار می گیرد دارد.

البته اگر بخواهید می توانید والان ها را به تنهایی برای برخی از پنجره ها، که معمولاً شامل پنجره های آشپزخانه و یا سرویس های بهداشتی می شود هم در نظر گرفته و استفاده کنید.

شما می توانید با الهام گرفتن از رنگ های موجود در فضا از جمله رنگ دیوارهای خانه، فرش ها، مبل ها، پرده های اصلی و با توجه به نوع دکوراسیون سنتی و مدرن بودن آن و هماهنگ کردن همه اجزاء با یکدیگر، والان مناسبی را برای فضای نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه و دیگر نقاط منزل فراهم کنید.

با نصب والان، نمای ظاهری پنجره بسیار زیباتر شده و علاوه بر اینکه چوب پرده و ملزومات آن را می پوشاند، با کمک والان ها، نقائص موجود در معماری و تفاوت ارتفاع پنجره ها از دید پنهان شده و با پر کردن قسمت بالای پنجره، نمای ظاهری آن زیباتر و هماهنگ و بی عیب و نقص نشان داده خواهد شد.

والان پرده چیست و چه کاربردی دارد؟ - پرده راد

والانی به نام کتیبه

برخی کتیبه را نوعی والان محسوب می کنند و برخی معتقدند که کتیبه ها جزو والان های پرده به حساب نمی آیند، به هر حال باید گفت که کتیبه ها هم از هر جنس و طرحی که ساخته شوند، کاری مشابه با والان پرده انجام می دهند، یعنی همانند یک قاب، تمامی میل پرده و اطراف آن را می پوشانند.

کتیبه ها عموماً از جنس چوب و مواد سبک دیگر ساخته می شوند که طرح رویه آن مشابه جنس و رنگ پرده در نظر گرفته می شود و در برخی منازل هم کتیبه را به صورت حکاکی شده از قبل در محل نصب پرده، ساخته و نصب می کنند، البته باید بدانید که نصب اینگونه کتیبه ها مانند والان های معمولی پرده، ساده نیست و نیاز به افراد با تجربه و ماهر در این زمینه، دارد.

یک نمونه از والان کتیبه ای هم وجود دارد، که از پارچه ای سفت و محکم ساخته می شود تا ظاهری صاف را بر روی پنجره ایجاد کند و ممکن است آن را روی تخته ای که به قاب پنجره متصل می شود سوار کنند.

برای اینکه نصب اینگونه کتیبه ها راحت تر صورت گیرد، می توانید پارچه کتیبه را با استفاده از چسب به تخته مورد نظر وصل کنید.

اینگونه والان های کتیبه ای برای اتاق های نشیمن بسیار مناسب است و اگر ظاهری کلاسیک را برای اتاق ترجیح می دهید، باید به دنبال یک پارچه با طرح های گلدار برای اینگونه والان ها باشید و یا اگر سبک طراحی مدرن را می پسندید، بهتر است که والان پرده را در نهایت سادگی و از پارچه های بدون طرح انتخاب کنید.

برای اینکه با انواع مختلف والان های پرده آشنایی پیدا کنید، در مطالب آینده با ما همراه باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *