ویژگی انواع پارچه های پرده ای و شناخت بیشتر آن ها - پرده راد

ویژگی انواع پارچه های پرده ای و شناخت بیشتر آن ها

مقدمه:

با شناخت ویژگی انواع پارچه های پرده ای و آگاهی از مزایا و معایبی که دارند، بهتر می توانید پرده مناسب خانه خود را پیدا کرده و شیک ترین آن را خریداری کنید.

پارچه های مختلف پرده ای دارای ظواهر متفاوتی هستند و هر یک نماهای ویژه ای را هم پدید خواهند آورد و چون دارای طیف های وسیعی از جنس، طرح، ضخامت و رنگ هستند، در موقع انتخاب شما را با شک و تردید مواجه خواهند کرد.

بدین سبب در این پست و در سایت پُر مخاطب پرده راد قرار است تا شما را با ویژگی برخی از این پارچه ها بیشتر آشنا کنیم تا در موقع خرید با داشتن همین اطلاعات اندک، دچار سردرگمی و دودلی نشوید.

دکوراسیون - پرده راد

انواع پارچه های پرده ای و ویژگی برخی از آن ها

با اینکه به نظر می رسد پرده ها در فضای خانه بیشتر جنبه تزئینی دارند، اما بودنشان به محیط خانه و حتی کاری، روح سبز زندگی را هدیه می دهد و سبب آرامش و نشاط و دلپذیر شدن بیشتر فضا می شود.

این پرده ها می توانند از انواع پارچه هایی که مناسب پرده هستند و با جنس های مختلف انتخاب شوند، که شامل تور، حریر، کتان، ساتن، گیپور، مخمل و… هستند، که البته برخی از آن ها مثل پرده های حریر از طرفداران بسیار زیادی هم برخوردار هستند.

پرده های پارچه ای طیف های گسترده ای را در بر می گیرند که اگر ویژگی همه آن ها را بدانید به راحتی می توانید از بین آن ها مناسب ترین و بهترین مورد را یافت کرده و متناسب با فضای مورد نظر خود آن را گزینش کنید.

ویژگی انواع پارچه های پرده ای و شناخت بیشتر آن ها - پرده راد

پرده های کتان

پارچه های کتان انتخاب خوبی برای دوخت پرده های شیک با دکوراسیون های خاص و جذاب هستند، که می توانید آن را از انواع پارچه های ساده و یا طرح دار انتخاب کرده و در مدل ها و طرح های مختلفِ پرده، بدوزید.

پارچه کتان که انواع پارچه های پرده ای محسوب می شوند ضخیم تر از پرده های حریر و گیپور هستند و می توانند در هدر رفتن سوخت و انرژی به ما کمک کرده و در مناطق و فصول سرد، فضا را گرم تر نگه دارند.

پارچه های کتان در رنگ ها و طرح های بسیار متنوع و یا بطور ساده و یکرنگ در بازار موجود هستند و شما می توانید زیباترین پرده کتان را با توجه به سلیقه خود و سبک دکوراسیونی که در هر یک از اتاق های خانه دارید، گزینش کرده و از آن در کمال زیبایی استفاده کنید.

اینگونه پارچه ها می توانند یکی از بهترین انتخاب ها برای پرده های اتاق خواب باشند، چرا که قادرند تا از فضای شخصی و خصوصی افراد محافظت کرده و در مواقع لزوم به راحتی جلوی تابش نور خورشید را بگیرند.

دوخت پرده های کتان بسیار ساده و راحت است و بخصوص اگر آن را در مدل ها و طرح های ساده ی دوخت انتخاب کنید، سریع آماده شده و قابل نصب بر روی درب و یا پنجره ها خواهند بود، ضمن اینکه این پرده ها را می توانید در اکثر نقاط خانه مانند اتاق پذیرایی، نشیمن، اتاق خواب و سایر جاها، به تناسب فضا استفاده کنید.

اگر به دنبال سیشیسش پرده های شیک و ساده برای دکوراسیون های مینیمال هستید، پرده های کتان می توانند جزو بهترین و مناسب ترین گزینه ها باشند، که امکان دوخت مدل های مختلف با این جنس پارچه امکان پذیر است.

ویژگی انواع پارچه های پرده ای و شناخت بیشتر آن ها - پرده راد

ویژگی پرده های مخمل

پارچه ها و پرده های مخمل جزو شیک ترین، زیباترین و با شکوه ترین انواع پارچه های پرده ای هستند که معمولاً برای طراحی های کلاسیک و دکوراسیون هایی به سبک سلطنتی و لوکس قابل استفاده می باشند.

این پارچه ها که از ضخامت بسیار بالایی برخوردار هستند برای استفاده در مناطق سردسیر و هوای سرد، بهترین گزینه محسوب شده و با کمک آن ها و دوخت پرده های زیبا می توانید فضای خانه را گرمتر و لذتبخش تر کنید.

این پارچه ها شامل انواع مخمل جیر، مخمل کبریتی، مخمل نخی و ساده هستند و نسبت به پارچه های دیگر از قیمت بالاتری برخوردارند، که می توانید از آن ها به عنوان لایه دوم پرده هم استفاده کنید، یعنی پرده اول را از پارچه های تور و یا حریر انتخاب کرده و برای کناره های پرده از پارچه های مخمل کمک بگیرید.

پرده های مخمل می توانند، به زیبایی پنجره های بزرگ و سراسری را پوشش داده و از ورود نور خورشید به داخل جلوگیری نمایند تا حتی از گرم شدن زیاد خانه بوسیله آفتاب سوزان در فصول گرم هم جلوگیری کرده باشید.

پرده های مخمل بهترین انتخاب برای اتاق ها و سالن های پذیرایی هستند، چون به فضا حالت رسمی و سنگین تری خواهند داد، ضمن اینکه این پارچه ها برای استفاده در دکوراسیون های کلاسیک و سبک های سنتی مناسب تر خواهند بود.

ویژگی انواع پارچه های پرده ای و شناخت بیشتر آن ها - پرده راد

پرده های دوخته شده از پارچه های مخمل تغییری عالی و چشمگیر را در دکوراسیون بوجود خواهند آورد به شرطی که آن ها را با توجه به سایر وسایل و اکسسوری های موجود در محیط انتخاب کرده تا جذابیت آن ها را بیشتر به نمایش بگذارید.

خب عزیزان دیگر انواع پارچه های پرده ای را در پست بعدی معرفی خواهیم کرد، پس همچنان با ما باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *