ویژگی های پرده رومی یا رومن - پرده راد

ویژگی های پرده رومی یا رومن

مقدمه:

ویژگی های پرده رومی یا رومن سبب شده است تا در سالیان اخیر اقبال خوبی از آن داشته باشیم، که یک دلیل آن می تواند سادگی در اغلب طرح ها و رنگ های آن باشد که با هر نوع دکوراسیونی ست شده و محیط را زیباتر نشان خواهد داد.

در این مطلب در مورد دو مدل کلی از پرده های رومن و همچنین شناخت انواع ریل های مناسب و نحوه نصب آن مطالبی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد، تا در مورد این پرده زیبا و شیک چیزی از قلم نیفتاده باشد.

 

ویژگی های پرده رومی یا رومن - پرده راد

پرده های رومن بطور کلی در دو مدل رومن معمولی و شید رومن ساخته می شوند که تفاوت عمده این دو پرده، در مکانیزم حرکتی و نحوه ایستایی پارچه در موقع جمع کردن آن است.

پرده رومی معمولی

ریل استفاده شده در پرده ی رومن معمولی می تواند بصورت دستی و یا برقی باشد و در موقع جمع شدن پرده، بصورت منظم و پله پله جمع شده و می توانیم فاصله بین این پله ها را در هنگام دوخت آنطور که تمایل داریم کم و یا زیاد کنیم.

پرده شید رومی

پارچه هایی که در شید رومی از آن استفاده می شود، پارچه هایی با ضخامت بالا و آهار دار است، تا در هنگام جمع شدن پرده بصورت پله ای قرار بگیرد، اما فاصله این پله ها با هر اندازه ای که سفارش داده باشید ثابت است و در هنگام دوخت نمی توانید آن را کم و یا زیاد کنید.

پرده های شید رومی چون با دستگاه تولید و ساخته می شوند، نوعی پرده جدید محسوب شده و بدین لحاظ مکانیزم حرکتی شید رومن کاملاً مشابه پرده شید رول و زبرا است و از همان لوازم پرده شید رول در مکانیزم آن استفاده می شود و از این رو در سیستم حرکتی هم با رومن معمولی متفاوت است.

شید رومی یکی از جدیدترین پرده های رومن مدرن است و جدید بودن آن بخاطر جنس پارچه استفاده شده و مکانیزم حرکتی این نوع پرده است.

ویژگی های پرده رومی یا رومن - پرده راد

قیمت پرده رومن

بهتر است این نکته را هم بدانید که قیمت پرده رومی به نوع پارچه و ریل و لوازم جانبی که در آن استفاده می کنید، بستگی دارد.

در پرده های رومن معمولی، ریل پرده تقریباً تا یک سوم قیمت پرده را به خود اختصاص می دهد، در صورتی که در شید های رومی نیازی به محاسبه قیمت ریل پرده نیست، زیرا که قیمت به صورت متر مربعی محاسبه خواهد شد.

اگر می خواهید پرده ای ارزان و مناسب داشته باشید؛ باید در این مورد از پارچه های معمولی و ریل دستی استفاده کنید، ولی اگر می خواهید از کیفیت بالای پرده و در مدت بیشتری بهره ببرید، توصیه می کنیم که از پارچه های با کیفیت بالا و یا ریل هایی با جنس بسیار مرغوب و درجه یک استفاده کنید، که حتی با افزایش قیمت تمام شده پرده، باصرفه تر خواهند بود.

انواع ریل های پرده رومن

ریل های پرده رومن موجود در بازار در مدل های متفاوتی ارائه می شوند که عمده تفاوت آن ها در موادی است که در ساخت آن بکار گرفته شده است.

همچنین محل قرار گیری قرقره ها در درون ریل پرده رومن از نکات مهم است، که محل قرار گیری قرقره ها می تواند در داخل کانال و یا در بیرون کانال  ریل پرده تعبیه شده باشد و نخ قرار گرفته در داخل این قرقره ها می تواند بصورت نخی و یا نواری باشد.

ریل رومن در دو مدل دستی و برقی در بازار موجود است که عملکرد کلی هر دو به یک شکل است، در ریل پرده رومی به شکل دستی، برای جابه جایی پرده از یک طناب یا زنجیر که به ریل پرده متصل است استفاده می شود، اما در نوع برقی ان فقط با زدن یک کلید، می توانید پرده را به راحتی باز و یا جمع کنید.

برای ریل برقی، باید یک موتور جداگانه به همراه ریل مخصوص آن تهیه کنید که با تنوعی که در بازار موجود است قیمت های مختلفی پیدا خواهد کرد و ریل رومن دستی هم با توجه به کیفیتی که دارا می باشد، قیمت گذاری خواهد شد.

ویژگی های پرده رومی یا رومن - پرده راد

نحوه نصب پرده

ابتدا باید ریل پرده رومن را در محلی که در نظر دارید نصب کنید و بعد میله هایی را که برای نوار رفلت تهیه کرده بودید را، در داخل نوار قرار دهید.

بعد از اینکه چسب دو طرف پارچه را به چسب ریل متصل کردید، نخ قرقره را در درون حلقه های نوار رفلت قرار دهید، پس از اینکه نخ را درون این حلقه ها جای دادید و با بستن آن، پرده نصب شده و می توانید از آن استفاده کنید.

شست و شوی پرده های رومن

تمامی مراحلی را که برای نصب پرده گفتیم در هنگام باز کردن و جدا کردن پرده از محل خود برعکس انجام می دهیم، یعنی اول قرقره های بسته شده به نوار رفلت را باز می کنیم و سپس چسب پارچه را از ریل پرده جدا کرده و بعد میله های درون نوار رفلت را در میاوریم تا پرده به راحتی از ریل جدا شود.

پس از اینکه پرده رومی را با دقت شسته و خشک کردید، با تکرار مراحل نصب، پرده را به ریل متصل کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *