نکاتی در مورد انتخاب پرده در تابستان - پرده راد

پرده زبرای آشپزخانه شیک ترین و جدیدترین نمونه پرده

مقدمه:

پرده زبرای آشپزخانه برای چنین فضایی، می تواند یکی از مناسب ترین و زیباترین انتخاب ها بوده و روحیه ای شاداب و بانشاطی را در افراد خانواده و بویژه در خانم خانه که ساعت های زیادی را در این محیط سپری می کند، ایجاد کند.

چون پرده ها جزء اصلی و نمادی از دکوراسیون خانه محسوب می شوند و زیاد به چشم می آیند، باید در انتخاب نوع و رنگ آن و متناسب با سایر وسایل خانه توجه و دقت کافی داشته باشید.

از این رو در این مطلب قرار است تا در باره مزایای استفاده از پرده های زبرا در محیط آشپزخانه صحبت کنیم، که امیدواریم شما عزیزان را در انتخاب و خریدِ راحت تر، کمک کند.

نکاتی در مورد انتخاب پرده در تابستان - پرده راد

خصوصیات پرده زبرای آشپزخانه

آشپزخانه که مهمترین بخش هر خانه ای است، باید همواره فضایی شاد و دلپذیر و در عین حال نورگیر داشته باشد و بهترین گزینه این است که در جایی قرار گرفته باشد که محیط آن با نور طبیعی روشن شود.

برای برآورده شدن این منظور، قرار گیری جهت پنجره ها و پرده ها، با کنترل و تنظیم مناسب نور، نقش اصلی و اساسی را در این رابطه ایفا خواهند کرد.

یکی از جدیدترین انواع پرده که فضایی شیک، جدید، مینیمال و مدرن را در آشپزخانه شما ایجاد خواهد کرد، انواع پرده های زبرا هستند، که بر ظاهر دکوراسیون خانه تأثیر مستقیمی خواهند داشت و در بدو ورود نظر هر بیننده ای را به خود جلب خواهند کرد.

قبلاً هم گفتیم که پرده های زبرا در واقع نوعی از پرده های کرکره ای هستند که از ترکیب و در کنار هم قرار گرفتن دو نوع پارچه تهیه و تولید شده اند، پارچه هایی از جنس تور و پارچه هایی از جنس پلی استر.

پرده زبرای آشپزخانه به صورت نوارهای راه راه افقی و به طریق دوبل تولید می شود، به این صورت که یک ردیف از پارچه طرح دار و یا رنگی ساده در کنار یک ردیف از پارچه تور بافته می شود و به شکلی دولا بر روی غلتکی نصب می گردد، که در واقع یک لایه از آن در سمت بیرون و سمت دیگر آن در بخش داخلی قرار می گیرد.

نکاتی در مورد انتخاب پرده در تابستان - پرده راد

کنترل نور در پرده های زبرا آشپزخانه

برای باز و بسته کردن و کنترل نور در این پرده ها، به دو روش عمل می شود، دستی و اتومات که در روش دستی با کمک طناب یا همان ریسه ای که در یک طرف پرده قرار داده شده و آویزان است، میزان نور کنترل خواهد شد.

در روش کنترل دستی، سمت دیگری از این ریسه به غلتکی متصل است که با کشیدن آن می توان پرده را باز و بسته نمود و با ایجاد سایه و روشن، میزان حجم نور ورودی به فضای آشپزخانه، نور و روشنایی محیط را بین 10 تا 90 درجه کنترل کرد، که در روش اتومات به جای استفاده از ریسه و طناب برای بوجود آمدن این تنظیمات، از ریموت کنترل دار استفاده می شود.

پرده زبرای آشپزخانه از نظر مکانیزم و حالت جمع شونده خود به دو نوع پرده های تک مکانیزه و پرده های دو مکانیزه تقسیم می شوند، اما به شکل کلی پرده های زبرا در هنگام خرید به دو شکل عرضه می شوند.

الف) بصورت ارائه پایه های مخصوص و نصب بر روی سقف و یا دیوار

این پرده ها را می توان به دو صورت دیواری و یا سقفی نصب کرد، که قبل از خرید باید نوع نصب پرده، دیواری و یا سقفی بودن آن را مشخص کنید.

ب) پرده آماده برای نصب که در کارخانه طراحی، تهیه و تولید شده اند.

نکاتی در مورد انتخاب پرده در تابستان - پرده راد

نکات مهم در هنگام انتخاب پرده

در موقع تهیه پرده زبرا ابتدا به کیفیت جنس پرده و سپس به رنگ و طرحی که انتخاب می کنید توجه کافی داشته باشید و سعی کنید، رنگی را انتخاب کنید که حداقل هماهنگی با رنگ دیوارها، کابینت ها و یا کفپوش های آشپزخانه داشته باشند و با دکور آشپزخانه شما ست شوند.

اگر کابینت ها و کاشی ها و یا دیوارهای آشپزخانه شما طرح دار است، بهتر است تا از پرده هایی با طرح های ساده و یکرنگ استفاده کنید، تا هماهنگی خوبی را ایجاد کرده و از شلوغی زیاد بپرهیزید.

در هنگام خرید پرده زبرا آشپزخانه از خرید و انتخاب رنگ های تیره و تند اجتناب کنید، چون در دراز مدت خسته کننده شده و اثر منفی بر روی افراد خانواده خواهند داشت و به جای آن از رنگ های روشن و رنگ های گرم و شاد با تن رنگی پایین کمک بگیرید تا فضایی دلنشین و صمیمی را بوجود آورید.

برای اینکه با مزایای این نوع پرده ها بیشتر آشنا شوید، در پست بعدی به این موارد خواهیم پرداخت، پس کماکان با ما بمانید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *