پرده مناسب اتاق خواب و اصول انتخاب آن (قسمت دوم) - پرده راد

پرده مناسب اتاق خواب و اصول انتخاب آن (قسمت دوم)

مقدمه:

پرده مناسب اتاق خواب باید از رنگ ها و طرح هایی انتخاب شوند که پس از یک روز شلوغ کاری و خسته کننده باعث تجدید قوا و تمدد اعصاب شده و شرایط مطلوبی را جهت خوابی آرام و راحت فراهم کنند.

در مطلب قبلی نکاتی را در این مورد عنوان کردیم که در این پست و در ادامه به ذکر تعداد دیگری از این موارد که مهم هستند، خواهیم پرداخت و شما را در انتخاب پرده های متناسب جهت نصب در اتاق خواب یاری خواهیم کرد.

پرده مناسب اتاق خواب و اصول انتخاب آن (قسمت دوم) - پرده راد

نکاتی برای انتخاب پرده مناسب اتاق خواب

در گزینش پرده های اتاق خواب باید دو شرط مهم و اصلی رعایت شوند، اول اینکه این پرده ها باید از رنگ هایی انتخاب شوند که حالت کسالت و خمودگی و بی نشاطی را از ما دور کنند و دوم اینکه در هنگام استراحت به ما احساس آرامش داده و موجب فراهم کردن خوابی آرام و دلپذیر شوند.

برخی از نکاتی که در این رابطه باید لحاظ شوند عبارتند از:

پرده مناسب اتاق خواب و اصول انتخاب آن (قسمت دوم) - پرده راد

انتخاب پرده ساده یا طرح دار

انتخاب پارچه های ساده و یا طرح دار پرده به رنگ و دکوراسیون اتاق خواب بستگی خواهد داشت، اگر وسایل ساده و رنگ های ساده را برای دیوارها و یا کاغذ دیواری ها و یا کفپوش و فرش اتاق در نظر گرفته اید، می توانید از پارچه های زیبای طرح دار با نقوش رنگارنگ برای زیبایی بیشتر کمک بگیرید، اما اگر دکوراسیون اتاق حالت شلوغی دارد و ترکیبی از رنگ های مختلف را در دکوراسیون بکار گرفته اید، بهتر است تا از پرده های ساده با رنگ های روشن برای پنجره های اتاق خواب بهره ببرید.

در حالتی  دیگر اگر از روتختی های پُرنقش ونگار و پُر از طرح و رنگ برای پوشش تخت خود و به عنوان تزئین استفاده می کنید، بهتر است تا پرده ها را ساده برگزینید، انتخاب پرده مناسب اتاق خواب و استفاده از طرح و رنگ های نشاط آور و شاد به جذابیت و چشم نوازتر شدن دکوراسیون اتاق و همین طور به شادابی و سرزندگی بیشتر شما کمک خواهند کرد.

این نکته هم قابل ذکر است که پرده های ساده اغلب برای دکوراسیون های مدرن و امروزی مناسب تر هستند و پرده های طرح دار و پُر نقش و نگار معمولاً برای دکوراسیون های به سبک کلاسیک استفاده می شوند.

پرده مناسب اتاق خواب و اصول انتخاب آن (قسمت دوم) - پرده راد

استفاده از رنگ های مختلف

البته برای بوجود آوردن آرامش لازم برای این اتاق ها بهتر است از رنگ هایی که هیجان ایجاد کرده و مانع از خواب راحت ما خواهند شد، بویژه برای پرده ها که معمولاً فضای بزرگی را در بر می گیرند و دائم در معرض دید هستند پرهیز کنید و به جای آن از رنگ های آرامش بخش و ملایم استفاده کنید.

همچنین کاربرد رنگ های خنثی در اتاق خواب جلوه ای رمانتیک و جذاب به این محیط خواهد داد؛ رنگ هایی مانند فیلی، خاکستری، صدفی، صورتی بسیار کمرنگ و…، فضایی لذتبخش و دلنشینی را ایجاد خواهد کرد، که با نور غیر مستقیم چراغ خواب ها، فضای کاملاً متفاوت و جذابی را در شب بوجود خواهد آورد.

در یک دکوراسیون، پرده ها می توانند نقطه شروع و کانونی برای تعیین رنگ اصلی و رنگ دادن به اتاق خواب و سایر وسایل اتاق باشند و می توان ترکیب هماهنگی از رنگ ها با کمک آن ها ایجاد کرد که هارمونی خوب و مناسبی را بین این اجزاء فراهم آورد.

انتخاب پرده مناسب اتاق خواب و رنگ متناسب برای آن ها می تواند جلوه ی برخی رنگ ها را در اتاق و در دکوراسیون قوت بخشیده و نمای زیبای رنگ ها را دو چندان کند.

پرده مناسب اتاق خواب و اصول انتخاب آن (قسمت دوم) - پرده راد

اندازه مناسب پرده ها

برای اینکه پرده های شکیل و زیبایی را برای اتاق خواب فراهم آورید، لازم است تا هنگام اندازه گیری علاوه بر شکل و اندازه پنجره، فرم و اندازه اتاق را هم در نظر گرفته و لحاظ کنید.

اگر پرده ها را از سقف تا کف زمین و یا حتی کمی بلندتر در نظر بگیرید تا مقداری از آن بر روی زمین قرار گیرد، حالت باشکوه تر و شیک تری به آن ها داده اید، اما در صورتی که این مدل پرده سلیقه شما نیست و رضایت خاطرتان را فراهم نمی کند، حتماً برای زیبایی و نمای بیشتر  ارتفاع پرده را حداقل چند سانتی متر بالاتر و بلندتر از پنجره در نظر بگیرید.

به هر حال پرده هایی که از سقف تا کف را می پوشانند می توانند برای اتاق خواب های کوچک مناسب ترباشند و آن ها را دلبازتر و وسیع تر نشان خواهند داد، این نکته را هم به خاطر داشته باشید که پرده های بزرگ و حجیم سبب می شوند تا اتاق کوچکتر از اندازه واقعی به نظر برسد و پرده های بلند اندازه اتاق را بزرگتر از اندازه واقعی نشان خواهد داد.

در واقع لزومی ندارد که پنجره ها بلند باشند تا شما اندازه ی پرده ها را بلند در نظر بگیرید، بلکه با وجود پنجره های کوچک و کوتاه هم می توانید پرده های بلندی را بر روی پنجره های اتاق خواب نصب کنید، تا با انتخاب پرده مناسب اتاق خواب و هماهنگ با دکوراسیون، اتاق شما نمای زیباتری داشته باشد و بهتر است بدانید که بطور کلی اندازه پرده در جلوه و نمای اتاق خواب نقش بسیار مهم و اساسی خواهد داشت.

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *