پرده مناسب برای حمام را چگونه باید انتخاب کنیم؟ - پرده راد

پرده مناسب برای حمام را چگونه باید انتخاب کنیم؟

پرده مناسب برای حمام را باید بر اساس برخی ویژگی ها برگزینید که متناسب با این فضا باشد و یقیناً پرده هایی که در اتاق پذیرایی و یا در آشپزخانه از آن ها استفاده می کنید، مانند پرده های کلاسیک و سنتی و حتی برخی از پرده های مدرن در حمام جایی ندارند.

در این مطلب قرار است تا اطلاعاتی را در رابطه با گزینش پرده آشپزخانه در اختیار شما عزیزان در سایت پرده راد قرار دهیم که امیدواریم برایتان مفید و کاربردی باشد.

پرده مناسب برای حمام را چگونه باید انتخاب کنیم؟ - پرده راد

گزینش پرده مناسب برای حمام

هنگامی که قصد خرید پرده هایی برای حمام و سرویس بهداشتی را دارید، باید به نکات اساسی و کلیدی در این رابطه توجه ویژه ای داشته باشید که برخی از آن ها عبارتند از:

جنس پرده حمام

طبعاً مهمترین و اساسی ترین مسئله در انتخاب پرده برای حمام، جنس آن است، چرا که در این محیط نم و رطوبت فراوانی وجود دارد و ترشح آب به اطراف هم یکی از نکات قابل توجه در گزینش این پرده است.

از طرف دیگر اغلب ما تمامی شوینده ها و مواد سفید کننده و… را برای ایمنی و امنیت بیشتر داخل حمام نگهداری می کنیم و معمولاً هم در این مکان از آن ها استفاده بیشتری می کنیم.

پس با این شرایط، ناگفته پیداست که باید از پرده هایی استفاده کنیم که از جنس مقاوم و ضد آب ساخته شده باشند، پرده هایی که جنس آن ها از انواع پلاستیک، کامپوزیت و یا آلومینیم ساخته شده اند برای آویختن در این مکان مناسب ترند، چون در برابر آب و شوینده های متفاوت، مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

پرده مناسب برای حمام را چگونه باید انتخاب کنیم؟ - پرده راد

رنگ پرده حمام

انتخاب رنگ پرده حمام و نورپردازی در سرویس های بهداشتی، یک عامل مهم در دکوراسیون این فضا محسوب شده و باید همخوانی و هماهنگی لازم بین دکوراسیون و لوازم استفاده شده در حمام وجود داشته باشد.

بهتر است تا پرده مناسب برای حمام و همه قسمت های دیگر سرویس بهداشتی از یک رنگ، که متناسب با رنگ کاشی ها و سرامیک هاست، در نظر گرفته شود و از رنگارنگی زیاد پرهیز شود.

دقت داشته باشید که اگر فضای کوچک و یا کم نوری برای سرویس بهداشتی و حمام در اختیار دارید، از کاربرد رنگ های تیره خودداری کنید، زیرا که فضا را دلگیر تر و کوچک تر نشان خواهد داد و سعی کنید تا از طیف رنگ های روشن و ملایم کمک بگیرید، تا فضا دلباز و بزرگتر نمایش داده شود.

اینکه حمام شما روشن و زیبا باشد و رنگ های آن جلب توجه کرده و محیط بزرگتر از آنچه که هست بنظر برسد، در هنگام استحمام کردن بخصوص کودکان و بچه های کوچک بسیار تأثیرگذار است و سبب می شود تا بچه ها به حمام و شست و شو علاقه مند شده و یا از آن گریزان شوند، پس به این نکته بسیار مهم در هنگام خرید پرده حمام و لوازم دیگر آن، دقت بیشتری داشته باشید.

طول پرده حمام

امروزه که عموماً حمام و سرویس های بهداشتی در یک مجموعه طراحی می شوند و به علت متراژهای کم فضای کوچکی به آن اختصاص داده می شود، نیاز بیشتری به تفکیک فضاها توسط پرده ها احساس می شود، که یکی از ویژگی های اینگونه پرده ها و بخصوص، پرده مناسب برای حمام در این است که ضخامت بسیار کمی دارند و به راحتی جمع و یا آویخته می شوند.

به همین علت باید قسمت سرویس بهداشتی و حمام را که ممکن است دارای وان هم باشد از دیگر بخش ها جدا کرد، اما اینکه این پرده باید کوتاه و نیمه باشد یا اینکه از سقف تا سطح زمین را شامل شود، به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد.

ولی به لحاظ زیبایی و بزرگ نشان دادن فضا پیشنهاد ما به شما اینست که از پرده های بلند و کامل کمک بگیرید که بخوبی بتوانید قسمت رختکن و دستشویی را از حمام سوا کنید، علاوه بر اینکه جذابیت بصری در اینگونه پرده ها بیشتر است.

فقط یک نکته را بخاطر داشته باشید که پرده حمام نباید بقدری بلند باشد که مرتباً با سرامیک ها و کاشی های کف، در تماس باشد و دائماٌ در معرض آلودگی و رطوبت باشد، پس قدری آن را کوتاه تر در نظر بگیرید.

پرده مناسب برای حمام را چگونه باید انتخاب کنیم؟ - پرده راد

استفاه از پرده های چاپی

استفاده از برخی انواع پرده ها و هر سبکی از آن مانند پرده های کلاسیک با والان و یا کتیبه! در حمام میسر نبوده و قابل اجرا هم نیست، اما استفاده از چوب پرده های حلقه ای و پرده های چاپی می تواند یکی از مناسب ترین گزینه ها برای این مکان باشد.

شاید انتخاب پرده های چاپی که از جنس ها و رنگ های گوناگون  تهیه می شوند و دارای طرح های متفاوتی هم هستند، برای مکان های دیگر خانه نیاز به در نظر گرفتن فاکتور های زیادی داشته باشد و انتخاب اینگونه پرده ها با محدودیت همراه باشد، اما در مورد پرده مناسب برای حمام با آزادی بیشتری، می توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را بر روی پرده چاپ کنید.

 

 

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *