پرده مناسب برای پنجره کوچک چگونه است؟ (قسمت دوم) - پرده راد

پرده مناسب برای پنجره کوچک چگونه است؟ (قسمت دوم)

مقدمه:

پرده مناسب برای پنجره کوچک را می توان با توجه به شرایط موجود در محیط انتخاب کرده و علی رغم تصور، فضایی ایده آل و دلپذیری را با کمک این پرده ها فراهم آورد.

پرده ها با توجه به نوع شان، مدل های بسیار متنوعی دارند که با طرح های شیک و جذاب خود می توانند نمایانگر سبک های مختلف دکوراسیون از جمله سبک کلاسیک، مدرن و سبک های دیگر باشند.

اگر انتخاب خود را در مورد پرده ی پنجره های کوچک با دقت و توجه انجام دهید، تأثیر خوب و مثبت آن را در زیبایی و جذابیت بیشتر فضا خواهید دید و اگر گزینش اشتباهی از پرده ها داشته باشید، مسلماً تأثیر این ناهماهنگی را در دکوراسیون و محیط پیرامون خود به عینه مشاهده خواهید کرد.

در این مطلب و در ادامه پست قبل، به معرفی ترفندهایی در انتخاب پرده خواهیم پرداخت که برای پنجره های کوچک گزینش مناسب تری خواهند بود.

معرفی پرده مناسب برای پنجره کوچک:

برای اینکه مناسب ترین و بهترین مدل پرده را برای پنجره کوچکی که در خانه دارید در نظر بگیرید، ابتدا لازم است تا میزان بودجه ای را که می خواهید برای خرید آن اختصاص دهید تعیین کنید، زیرا این کار سبب خواهد شد تا از بین پرده های موجود، انتخاب های خود را زودتر پیدا کرده و حدود انتخاب خود را بشناسید.

پرده مناسب برای پنجره کوچک چگونه است؟ (قسمت دوم) - پرده راد

  • پرده های نقش دار زیبا

استفاده از پرده های طرح دار و نقش دار زیبا و متناسب با جایی که پرده را می خواهید در آن کار برید، یکی دیگر از مناسب ترین شیوه های انتخاب پرده برای اینگونه از پنجره هاست.

اگر این پنجره های کوتاه در آشپزخانه قرار گرفته اند، با گزینش پرده هایی ظریف و سَبُک با نقوش زیبا و جذاب و متناسب با محیط آشپزخانه و یا اگر این پنجره ها در اتاق خواب قرار گرفته اند، متناسب با فضای اتاق خواب و شرایطی که باید داشته باشند، می توانید فضای دلپذیر و لذتبخشی را فراهم آورید.

مدل پرده های طرح دار برای دکوراسیون های ساده انتخاب مناسب و جذابی خواهند بود و بطور کلی اگر اجزاء و وسایل موجود در دکوراسیون داخلی را ساده در نظر گرفته اید، بهتر است برای تکمیل این زیبایی و جذابیت پرده ها را از بین پرده های طرح دار و با نقش و نگار به عنوان پرده مناسب برای پنجره کوچک برگزینید.

  • والان های کوتاه و چین دار

گاهی اوقات این پنجره ها در جایی قرار گرفته اند که به راحتی می توانید برای پوشاندن آن ها از پرده های بسیار کوتاه مانند والان کمک بگیرید و بر زیبایی و نمای بیشتر خانه بیفزایید.

استفاده از اینگونه پرده ها به شرط همخوانی با دکوراسیون و سایر وسایل محیط، می تواند فضایی بسیار خاص و متفاوت را ایجاد کرده و بر خلاف تصور، هماهنگی خوب و بی نظیری را در دکوراسیون بوجود آورد.

پرده مناسب برای پنجره کوچک چگونه است؟ (قسمت دوم) - پرده راد

  • پرده برای پنجره های کم عرض و بلند

اگر پنجره های کم عرض اما مرتفع و بلندی دارید، می توانید برای نمای بهتر این پنجره های کوچک از پرده های عمودی برای پوشش آن استفاده کنید، چرا که نوارهای افقی و بلند این پرده ها جلوه بهتری را بر روی پنجره ها بوجود خواهند آورد و پنجره ها را عریض تر نشان خواهند داد.

حتی می توانید این پرده ها را از بین پارچه هایی با این خصیصه برگزینید تا همان حالت را در پرده بوجود آورده و هماهنگی بیشتری با پنجره های کم عرض اتاق بوجود آورند و در ظاهر آن را پُر عرض تر از آنچه که هست، جلوه دهند.

  • استفاده از چوب پرده های متناسب

یکی از نکاتی که می تواند در انتخاب پرده مناسب برای پنجره کوچک و جذابیت بیشتر این پرده ها به شما کمک کند و در آن نقش مهمی را ایفا نماید، بکار بردن چوب پرده های مناسب با نوع پنجره و پرده است.

انواع بسیار متفاوتی از میل پرده ها در بازار موجود هستند، که البته با توجه به طرح پنجره و جای قرار گیری آن ها و همین طور مدل پرده ای که گزینش کرده اید و هماهنگی که می خواهید در بین آن ها برقرار کنید، می توانید میل پرده های مناسبی را انتخاب کرده و بدین وسیله زیبایی پرده را دو چندان نمایید.

میل پرده های زیبای تزئینی و جلوتر از سطح پنجره، می تواند جلوه خاص و ایده آلی را خلق کند که با کمک آن بتوانید، زیبا ترین حالت را برای پرده ها ایجاد کرده و مناسب ترین فضا را با کمک آن ها بوجود آورید.

پرده مناسب برای پنجره کوچک چگونه است؟ (قسمت دوم) - پرده راد

  • استفاده از قلاب های مناسب پرده

اگر پرده های ضخیم تر با بافت محکم را برای پنجره های کوچک خود برگزیده اید، برای ایجاد نور مناسب و بیشتر در محیط، باید به کمک قلاب ها و جمع کننده های مناسب، پرده ها را به سوی دیوار هدایت کنید تا قاب پنجره کاملاً بیرون قرار گرفته و بدین ترتیب بیشترین نور را در محیط دریافت کنید.

این کار سبب می شود تا با تابش نور بیشتر، احساس کنید که فضای بزرگتر و وسیع تری را در اختیار دارید و فضایی شیک و باشکوهی را با انتخاب پرده مناسب برای پنجره کوچک اتاق خود بوجود آورده اید.

به هر حال این ها ترفندها و شگردهایی برای انتخاب مناسب پرده جهت پوشش اینگونه از پنجره هاست، که امیدواریم با کمک آن ها محیط بهتر و لذتبخش تری را برای خود ایجاد کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *