پرده های حریر و شناخت ویژگی هایی که دارند - پرده راد

پرده های حریر و شناخت ویژگی هایی که دارند

مقدمه:

پرده های حریر جزو پرده هایی است که با زیبایی چشمگیری که در فضا ایجاد می کنند، بسیار پُر مصرف بوده و با استقبال بی نظیری از سوی مردم روبرو بوده اند.

در این مورد باید اذعان کرد با وجود انواع پرده های مدرنی که روز به روز بر تعداد آن ها هم افزوده می شود، باز هم از مصرف و استفاده ی پرده های جذاب حریر کاسته نشده و کماکان از استفاده ی بالایی برخوردار هستند.

بیشترین عامل این اقبال عمومی، به ویژگی ها و مزایای خاص این پرده برمی گردد، زیرا که هر کسی با دانستن این خصوصیات و مزایا، تلاش در خرید حداقل یک نمونه از انواع آن را دارد.

فرقی نمی کند چه آنکه این پرده را به تنهایی برای دکوراسیون در نظر بگیرید و یا اینکه آن را بر روی پرده های مدرن و یا کلاسیک بصورت تزئینی استفاده کنید، همیشه زیبایی و جلوه ی خود را خواهد داشت.

در این مطلب و در ادامه به مزایای دیگر این پرده اشاره ای خواهیم داشت.

پرده های حریر و شناخت ویژگی هایی که دارند - پرده راد

شناخت مزایای پرده های حریر

پرده های حریر دارای ویژگی های بسیار زیادی هستند، که از جمله آن ها می توان موارد زیر را برشمرد:

پرده های رنگارنگ حریر متناسب با هر دکوراسیونی

پرده های زیبای حریر با لطافت، ظرافت و درخشندگی خاص می توانند زیبایی و چشم نوازی را متناسب با هر نوع دکوراسیونی، همراه خود به ارمغان آورند.

البته به شرط انتخاب درست در طرح، رنگ، نوع و ضخامت پرده این پرده می تواند نقش مهمی را در جلوه دادن بیشتر دکوراسیون محیط بازی کند و زیبایی و جذابیت محیط را دو چندان نماید.

این زیبایی با کمک پرده حریر در فضاها و خانه های کوچک جلوه و نمود بیشتری خواهد داشت، چرا که انتخاب پرده ی حریر باعث بزرگتر دیده شدن محیط و وسیع تر بنظر آمدن آن خواهد شد و این مسئله به سبب وجود نور بیشتر و درخشان تر شدن فضا با کمک اینگونه پرده هاست.

پرده های حریر و شناخت ویژگی هایی که دارند - پرده راد

پرده های رنگارنگ و طرح دار حریر

از مزایای دیگر این پرده این است که دست افراد را در انتخاب باز می گذارد، به این ترتیب که شما با داشتن هر نوع دکوراسیونی می توانید از انواع مختلف پرده های حریر در رنگ ها و طرح های بسیار زیادی که دارد، استفاده کنید.

در هنگام خرید می توانید متناسب با دکوراسیونی که در نظر دارید پرده ها را از نوع ساده، رنگی، طرح دار، نازک و شفاف و یا ضخیم تر انتخاب کنید، البته توصیه می کنیم که اگر دکوراسیون کلی فضا، به سمت شلوغی متمایل است از پرده های ساده ی حریر استفاده کنید و اگر دکوراسیون ساده ای را برای محیط خود در نظر گرفته اید، از پرده های طرح دار و نقش دار که شلوغ تر و رنگی هستند، برای جلوه و زیبایی بیشتر استفاده کنید.

شست و شوی آسان پرده ی حریر

شست و شوی آسان و خشک کردن ساده این پرده هم یکی از ویژگی های بارز آن است که باعث انتخاب بیشتر این پرده ی زیبا و ظریف می شود، چرا که شستن این پرده، چه با دست و چه با استفاده از ماشین های لباسشویی به سادگی و به سرعت امکان پذیر است.

فقط باید دقت کنید که اگر لکه ای بر روی پردهِ حریر افتاد، سریع آن را از روی پرده پاک کنید تا لکه ثابت و ماندگار نشود و زیبایی پرده را بخصوص اگر ساده است، تحت الشعاع خود قرار ندهد.

یکی از ساده ترین راه ها برای ازبین بردن لکه هایی که بر روی پرده حریر می افتند، شستن پرده با آب سرد و صابون لباسشویی است که به سرعت لکه ها را ازبین برده و پرده را مثل روز اول درخشان خواهد کرد.

پرده های حریر و شناخت ویژگی هایی که دارند - پرده راد

معایب پرده های حریر

تنها عیبی که می توان برای این پرده ی زیبای دوست داشتنی برشمرد، همان نازک بودن آن است که در واقع در بعضی جاها ممکن است مشکل ساز بوده و نتواند از حریم خصوصی شما بخوبی محافظت کند.

اما در برخی موارد هم همین عیب حُسن هم به شمار می آید! چرا که با کمک همین نازکی، روشنایی بیشتری بوجود امده و محیط دلبازتر و روشن تر به نظر خواهد رسید.

به هر حال برای خانه هایی که دید زیادی دارند و حریم خصوصی آن ها تحت الشعاع این مسئله قرار خواهد گرفت، شاید استفاده از انواع پرده ی حریر خیلی مناسب نباشد و بهتر است آن ها را با استفاده از پرده های دیگر بکار گیرید و یا اینکه آن ها را بصورت دو لایه استفاده کنید.

همچنین استفاده از پرده هایِ حریر، برای فصول سرد و یا در مناطق سردسیر، به تنهایی مناسب نخواهد بود و بهتر است از پرده ای ضخیم تری بر روی آن ها و یا در زیر این پرده ها، استفاده کنید تا فضای خانه یا محل کار از دمای مناسب تری برخوردار شوند و به این وسیله از هدر رفتن انرژی هم جلوگیری کرده باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *