پرده های لاکچری مخمل و کاربرد صحیح آن ها - پرده راد

پرده های لاکچری مخمل و کاربرد صحیح آن ها

مقدمه:

انتخاب پرده های لاکچری مخمل و استفاده درست از آن ها محیط شیک و زیبایی را ایجاد خواهد کرد که کمتر پرده ای در ایجاد جلوه و نمایی جذاب و با اُبهت، بدان خواهد رسید.

پرده های مخمل با طرح ها و رنگ های متنوع و بسیار زیاد خود نما و جذابیت دکوراسیون را تکمیل کرده و در چشم نواز و دلپذیرتر کردن محیط، یکی از بهترین اِلِمان ها بشمار می روند.

قرار است در این مطلب با ویژگی ها و موارد بهترِ استفاده از پرده های مخمل آشنا شویم و بدانیم که چگونه و به چه شکلی می توانیم از این پرده، بصورت بهتر و زیباتری استفاده کنیم.

پرده های لاکچری مخمل و کاربرد صحیح آن ها - پرده راد

استفاده از پرده های لاکچری مخمل:

پارچه های زیبای مخمل بخاطر تراکمی که در بافت آن ها وجود دارد، از جنسی محکم و ضخیم برخوردارند که به همین دلیل دارای ایست و استحکام خوب و مناسبی هستند.  این پرده ها دارای ظاهری بسیار شیک و لوکس اند که برای دوخت انواع پرده در مکان های مختلف مانند سالن های پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب و… استفاده می شوند.

نورگیری کم پارچه های مخمل و ضخامت آن ها سبب تاریک شدن فضا شده و از این لحاظ و به دلیل تنظیم نور مناسب، پرده های مناسبی برای اتاق خواب محسوب می شوند، که به کمک آن ها می توانید خواب آرام، لذتبخش و راحتی داشته باشید.

پارچه های مخمل در حالت کلی بصورت مات ارائه می شوند، اما میزان براقی و یا ماتی این پارچه ها به میزان ابریشم، کتان و یا پنبه ایست که در بافت آن ها بکار رفته  است، همچنین میزان ابریشم موجود در این پرده ها تعیین کننده قیمت اصلی در این پارچه ها هستند، هر قدر میزان ابریشم بکار رفته در آن ها بیشتر باشد پارچه از مرغوبیت بالاتری برخوردار بوده و صد البته که قیمت آن هم بیشتر و گران تر خواهند بود.

پرده های لاکچری مخمل و کاربرد صحیح آن ها - پرده راد

پرده های لاکچری مخمل به صورت ساده و یا طرح و نقش دار در تکمیل کردن  دکوراسیون به سبک کلاسیک از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و چه بصورت پرده های اصلی و یا بصورت والان در کنار پرده های اصلی، می توانند نقش مهمی را در زیبایی فضا ایفا کنند.

این پرده ها علاوه بر اینکه می توانند در مقابل تابش نور زیاد عایق خوبی باشند، قادرند در برابر سرما هم مانند عایق عمل کرده و مانع از نفوذ سرما به داخل محیط شوند و از این جهت برای مناطق سردسیر یکی از بهترین گزینه ها جهت پوشش پنجره ها محسوب می شوند.

پرده های لاکچری مخمل و کاربرد صحیح آن ها - پرده راد

فضای مناسب:

این مدل از پارچه را می توانید بدون هیچ محدودیتی در فضاهای بزرگ بکار گیرید، پرده های مخمل برای فضاها و سالن های بزرگ و وسیع با دکوراسیون کلاسیک مناسب ترند تا اتاق های کوچک با فضاهای محدود، زیرا که نصب این پرده های ضخیم در چنین محیط هایی، باعث تاریک تر شدن فضا و در نتیجه کوچک تر نشان دادن آن خواهد شد.

اما اگر به هر دلیلی تمایل دارید تا از پرده های مخمل در محیط کوچک اتاق و یا سالن پذیرایی خود با فضای کم استفاده کنید، بهتر است تا برای دوخت پرده اصلی از پارچه های حریر، تور و گیپور کمک بگیرید و به عنوان والان و یا در کنار پرده اصلی و بصورت پرده های کناری از پرده های لاکچری مخمل بهره ببرید.

در این صورت رنگ پرده های مخمل را حتی الامکان از بین رنگ های شاد و روشن و متناسب با سایر وسایل و هماهنگ با آن ها برگزینید تا مانع از کوچکی بیشتر فضا شوید.

پرده های لاکچری مخمل و کاربرد صحیح آن ها - پرده راد

انتخاب رنگ پرده:

انتخاب رنگ مناسب برای پرده های مخمل از اهمیت زیادی برخوردار است و باید با توجه به سایر اِلِمان هایی که در فضا وجود دارد و با توجه به هماهنگی با رنگ سایر وسایلی که در اتاق موجود است، انجام شود.

اگر می خواهید رنگ پرده را با دیگر وسایل دکور و به راحتی ست کنید و همخوانی مناسبی بین آن ها بوجود آورید، بهتر است رنگ پرده را از میان رنگ های خنثی مانند خاکستری، قهوه ای روشن، سفید، بژ، طوسی و… برگزینید که حتماً هماهنگی بیشتری با رنگ های مختلف وسایل هم خواهند داشت.

اگر در محیط مورد نظر خود از مبلمان طرح دار و یا وسایلی با طرح و نقش های زیاد و گوناگون استفاده کرده اید، بهتر است پرده های مخمل را از بین انواع رنگ های  ساده و شیک انتخاب کنید تا هارمونی خوب و مناسبی را در محیط ایجاد کرده باشید و اگر وسایل و مبلمان شما ساده و بدون طرح و نقش است، باید از پرده های طرح دار برای زیبایی بیشتر اتاق کمک بگیرید.

حتی در صورت تمایل می توانید از ترکیب دو رنگ پرده از جنس مخمل برای زیبایی و جذابیت بیشتر دکوراسیون استفاده کرده و البته با هماهنگی در بین رنگ هایی که مابین رنگ پرده با سایر وسایل ایجاد می کنید، شکوه، جلوه و زیبایی خیره کننده ای را به محیط خواهید داد.

نکته ظریفی که باید به آن دقت بیشتری داشته باشید، انتخاب میل پرده های مناسب برای نصب پرده های لاکچری مخمل است، برای این منظور و به جهت سنگین بودن پارچه های مخمل، بخصوص اگر با متراژ زیاد همراه باشند، باید از میل پرده های بزرگ و مستحکم برای نصب بهتر پرده کمک بگیرید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *