پرده های پلیسه مناسب ترین پرده برای نصب بر روی پنجره های دو جداره - پرده راد

پرده های پلیسه مناسب ترین پرده برای نصب بر روی پنجره های دو جداره

مقدمه:

پرده های پلیسه یکی از مدرن ترین پرده هایی است که امروزه به دلیل استفاده گسترده از پنجره های آلومنیومی و یو پی وی سی مورد مصرف هستند و طرفداران خاص خود را دارند.

شاید با شنیدن نام پرده های پلیسه فکر کنید که منظور همان پرده هایی از هر نوع جنس پارچه هستند که بصورت چین های مرتب و یکنواخت دوخته می شوند، چون ما آن ها را هم با نام پرده های پلیسه می شناسیم، اما این کجا و آن کجا.

در این مطلب قرار است تا شما را با این پرده بیشتر آشنا کنیم که می تواند یکی از مناسب ترین و بهترین گزینه ها حتی بعنوان پرده های اداری باشند.

پرده های پلیسه مناسب ترین پرده برای نصب بر روی پنجره های دو جداره - پرده راد

شناخت بیشتر پرده های پلیسه

قابلیت های فراوانی که این پرده دارد، آن را به یک پرده پر طرفدار تبدیل کرده است که از جمله آن ها،وجود خطوط افقی در پرده، استفاده از سیستم های گوناگون و انعطاف پذیری فوق العاده آن، فیلتراسیون نور محیط و انتشار یکنواخت و یکدست نور و داشتن رنگ های متنوع و زیبا، این پرده ها را برای هر نوع از طراحی داخلی مناسب و قابل استفاده کرده است.

این پرده جزو پرده های تزئینی و دکوراتیو محسوب می شوند که با جذاب ترین و زیباترین طرح های ارائه شده به عنوان مدرن ترین پوشش های تزئینی پنجره، با مطلوب ترین کیفیت ممکن به بازار عرضه شده و از محبوبیت بالایی هم برخوردار شده اند.

پرده پلیسه با قابلیت کاور کردن خودِ شیشه، در داخل قاب پنجره، یا بر روی خود پنجره و یا درب نصب می شود، که در این صورت به راحتی با باز شدن درب و یا پنجره باز و بسته خواهد شد و هیچگاه برای باز کردن درب و پنجره با مشکل مواجه نخواهید بود.

پرده های پلیسه مناسب ترین پرده برای نصب بر روی پنجره های دو جداره - پرده راد

جالب است بدانید که پرده های پلیسه بر روی پنجره های آلومینیوم و یا  UPVC که دو حالته هم هستند و از قسمت بالای پنجره هم قابلیت باز شدن را دارند، به راحتی قابل نصب است و حتی در مکان هایی که پنجره به سقف چسبیده است و جایی برای نصب چوب پرده و ریل پرده وجود ندارد، مشکل را حل کرده و به آسانی قابل نصب بر روی زهوار پنجره است.

این پرده ها در رنگ ها و طرح های مختلف و متناسب با هر نوع دکوراسیونی در بازار پرده موجود است و با توجه به جنس پارچه و متریالی که در این نوع پرده بکار برده شده است، بسیار دیر کثیف می شوند و گرد و غبار و دوده را به خود جذب نمی کنند.

پرده های پلیسه بسیار ظریف بوده و در هنگام جمع شدن و بسته بودن پرده، ضخامت و حجم خیلی کمی پیدا خواهند کرد و در دو جهت بالا و یا پایین پنجره قابل جمع شدن هستند.

حتی جنس نخ هایی که بصورت ریل پرده برای جمع و بسته شدن آن ها بکار می رود بسیار مهم است و باید این نخ ها از کیفیت خوب و مناسبی برخوردار باشند.

جنس این پرده های مدرن زیبا از الیاف پلی استر است و پوشش آن از جنس پلی اورتان، اکریلیک و یا ترکیبی از هر دو جنس است که از هر نوع آن باشند، تماماً قابل شست و شو هستند.

طول عمر این پرده ها به دلیل کیفیت بالای جنس پارچه و الیافی که در ساخت آن بکار رفته است، بسیار بالاست و از این جهت مقرون به صرفه است و نیاز نیست که زود به زود آن ها را تعویض کنید و یا آن ها را بشویید تا از عمر مفید آن ها کاسته شود.

پرده های پلیسه مناسب ترین پرده برای نصب بر روی پنجره های دو جداره - پرده راد

اما باز هم در شرایطی که نیاز به نظافت و شست و شوی این پرده ها باشد، بسادگی نظافت شده و تمیز خواهند شد، پس در این صورت پرده را از جای خود خارج کرده و بر روی یک سطح بطور افقی قرار دهید و با یک ابر مرطوب آن را تمیز کنید.

برای شناخت بیشتر ویژگی های پرده های پلیسه در پست های بعدی هم با ما همراه باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *