پرده های کریستالی چگونه پرده هایی هستند؟ - پرده راد

پرده های کریستالی چگونه پرده هایی هستند؟

مقدمه:

اگر شما هم جزو علاقه مندان به پرده های خاص و ویژه هستید، پرده های کریستالی می توانند گزینه ی کاملاً مناسبی برای شما و دیزاین منزل شما باشند.

در دنیای امروز طراحی دکوراسیون داخلی چه برای خانه ها و چه برای شرکت ها و دفاتر اداری یکی از مهمترین دغدغه های افراد است، چرا که طراحی حرفه ای و منحصر به فرد  دکوراسیون می تواند فضا را دگرگون کرده و از فضاهای کوچک و محدود، محیطی مناسب و زیبا بسازد.

وجود پرده های زیبای کریستالی با شکل ها و طرح های متنوع می تواند به این طراحی کمک کرده و فضایی متفاوت و جذاب را بوجود آورد که مورد سلیقه و پسند شما باشد.

از این رو در این مطلب می خواهیم کمی هم در مورد پردهِ کریستالی صحبت کرده و شما را بیشتر با این پرده جذاب آشنا کنیم.

پرده های کریستالی چگونه پرده هایی هستند؟ - پرده راد

معرفی پرده های کریستالی

اگر خودتان تا به حال از پرده کریستالی استفاده نکرده اید، حتماً تا به حال این پرده را در جاهای دیگری دیده اید و صدای دلنشین به هم خوردن ریسه ها و قطعات کریستال را شنیده اید که به هنگام رفت و آمد افراد در بین پرده ها بیشتر شنیده شده و به گوش می رسد.

اینگونه پرده ها به عنوان یک المان تزئینی و نه به عنوان یک پرده که خاصیت پوشانندگی دارد، در برخی از دکوراسیون ها بکار گرفته شده و دیزاینی که به واسطه این پرده ها بوجود می آید سبب می شود تا این مکان ها کمی خاص تر و متفاوت تر به نظر برسند.

این پرده های زیبا به صورت دانه های یکسان و یا متفاوت با هنرمندی تمام و با استفاده از دانه های کریستالی با اشکال گوناگون، طراحی و ساخته می شوند و می توانند زینت بخش فضاهایی با سبک مدرن و جدید باشند، که یقیناً ویژگی هایی مانند ظرافت و سادگیِ سبک مدرن با وجود پرده یِ کریستالی تکمیل خواهد شد.

نوع ریسه، رنگ و شکل و همچنین ترتیب و فُرم قرار گرفتن آن ها در مدل های مختلفِ پرده، متمایز خواهد بود و طرح و نقش کریستال ها و نحوه قرارگیری آن ها در پرده ها سبب می شود تا هر روزه مدل های جدیدتری از این نوع پرده ها را در بازار شاهد باشیم.

پرده های کریستالی چگونه پرده هایی هستند؟ - پرده راد

مکان قابل استفاده

پرده هایِ کریستالی در حقیقت آویزهایی زیبا و خاص هستند که  علاوه بر زیبایی می توانند نقش جدا کننده ی قسمت های مختلف خانه را هم بر عهده داشته باشند.

پرده کریستالی بیشتر در راهرو و ورودی خانه ها و آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما از این پرده های فانتزی می توانید در اتاق خواب و یا کنار تختخواب، اتاق کودک و نوجوان، اتاق نشیمن و یا حتی بر روی اُپن آشپزخانه با زیبایی تمام بهره ببرید.

این پرده ها بخصوص برای اتاق خواب های مشترک که لازم است فضای تفکیکی داشته باشند، مثلاً می خواهید فضای بین دو تخت را از یکدیگر سوا کنید و یا در اطراف تخت خواب خود یک فضای خاص، زیبا و لاکچری را ایجاد کنید، بسیار کارساز و کاربردی خواهند بود.

این پرده ها قادرند که بدون ایجاد تاریکی و سایه و بدون کم کردن نور، یک فضای خصوصی، دنج، راحت و خیلی شیک را در اختیار شما قرار دهند.

حتی اگر پنجره ای در آشپزخانه دارید که نورگیر نیست و به فضای بیرون دید زیادی ندارد، می توانید با کمک پرده هایِ کریستالی و آویختن آن بر جلوی پنجره، فضای جذاب و زیبایی را در آشپزخانه فراهم آورید.

البته در اینگونه مواقع باید به انتخاب رنگ و طرح و همچنین جنس کریستال ها، بیشتر دقت کرده و فاصله آن ها تا اجاق گاز را هم در نظر داشته باشید، تا بتوانید بوسیله این پرده های خاص فانتزی دیزاین آشپزخانه را جالب تر و شیک تر از پیش نشان دهید.

پرده های کریستالی چگونه پرده هایی هستند؟ - پرده راد

حتماً می دانید که انواع پرده کِریستالی، خاصیت پوشانندگی و حفاظت از حریم شخصی شما را ندارند و از آن به عنوان پوشش درب ها و یا پنجره ها نمی توانید استفاده کنید و یا اینکه قابلیت تنظیم نور و جلوگیری از تابش مستقیم نور را ندارند.

پرده یِ کریستالی در صورت تابش نور به قطعات آن، بازتابی خیره کننده از نور را خواهند داشت و با انعکاس نور می توانند تصاویر رنگارنگ، منحصر به فرد و خیره کننده ای را در محیط به وجود آورند.

اما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که برای زیبایی بیشتر این پرده ها، باید نحوه طراحی و چیدمان، نوع محیط و مکان مورد نظر، سمت تابش نور، مقدار تابش نور، سبک دکوراسیون، رنگ و طرح کریستال ها و در نهایت کیفیت کریستال ها و سلیقه شخصی افراد را مد نظر داشته و پرده ای ایده آل را برای خود انتخاب کنید، تا فضایی ویژه و لاکچری را با گزینش درست پرده هایِ کِریستالی، ایجاد کنید

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *