پرده ی اتاق کار درون خانه را باید چگونه انتخاب کنیم؟ - پرده راد

پرده ی اتاق کار درون خانه را باید چگونه انتخاب کنیم؟

مقدمه:

پرده ی اتاق کار یکی از مهمترین و کاربردی ترین وسایل اتاق کار است، بخصوص اگر این اتاق  درون منزل قرار گرفته باشد، این اهمیت چندین برابر خواهد شد.

در سال های اخیر به مدد بیماری همه گیر کرونا، اتاق های کار در درون منازل  گسترش چشمگیری پیدا کرده اند! و به نظر می رسد با توجه به مزایا و فوایدی هم که به لحاظ دور کاری داشته اند، کماکان ادامه یافته و هر روزه بر گستردگی آن ها نیز افزوده شود.!

شاید تا به حال به این موضوع زیاد توجه نکرده باشید، که انتخاب و گزینش یک پرده ی خوب و مناسب برای اینگونه از اتاق های خانه، چه کارایی چشمگیری در راندمان و بازده کاری می تواند داشته باشد.

در این مطلب قرار است تا حدودی در باره این موضوع مهم صحبت کنیم و اگر شما هم جزو همین گروه هستید و کار در خانه را برگزیده اید، را در انتخاب اینگونه پرده ها یاری دهیم تا فضای مناسب تری به جهت انجام کار داشته باشید.

پرده ی اتاق کار درون خانه را باید چگونه انتخاب کنیم؟ - پرده راد

انتخاب پرده ی اتاق کار در منزل

برای راندمان بیشتر و بهره وری بالاتر در کار، علاوه بر ملزومات مناسب هر کار و حرفه، نیاز به فضایی مناسب جهت انجام آن کار خواهید داشت.

یکی از مهمترین این ملزومات، انتخاب پرده های مناسب، کاربردی و زیبا برای اینگونه از اتاق هاست و اینکه چه نوع پرده هایی برای این فضاها بهتر است.

پرده ی اتاق کار درون خانه را باید چگونه انتخاب کنیم؟ - پرده راد

برخی از این پرده ها عبارتند از:

پرده های کرکره ای

پرده های کرکره ای جزو پرده هایی هستند که هیچگاه از مُد نیفتاده و با کارکردهای ویژه ای که دارند جزو بهترین گزینه ها برای اتاق های کار درون منزل به شمار می آیند.

کنترل میزان تابش نور جزو مواردی است که در یک اتاق کار با توجه به وجود انواع مانیتورها و کامپیوترها برای انجام اغلب کارها، جزو اساسی ترین فاکتورها بشمار آمده و به شدت مورد توجه است.

از این رو پرده های کرکره ای می توانند یکی از بهترین انواع پرده برای اتاق کار باشند، زیرا که قادرند نور را به دلخواه شما تغییر داده و تحت کنترل در آورند.

پس در این صورت و با وجود پرده های کرکره ای می توانید اتاقی پُر نور و یا کاملاً تاریک و یا با سایه روشن های متفاوت داشته باشید.

پرده های کرکره ای در سبک ها و رنگ های مختلف می توانند از گزینه های مورد علاقه شما و مناسب برای پرده ی اتاق کار باشند، که در زیبا سازی فضای اتاق هم نقش عمده ای را ایفا خواهند کرد.

علاوه بر اینکه اینگونه پرده ها به دلیل مقاومت بسیار زیاد در برابر رطوبت، می توانند از بهترین و مناسب ترین گزینه ها در تمامی مناطق کشور، بویژه در مناطق مرطوب و شرجی باشند.

دوام بالای پرده های کرکره ای از دلایل دیگر انتخاب این پرده ها برای اتاق کار است، زیرا می توان سال های سال بدون هیچ تغییر و یا خرابی، از آن ها استفاده کرده و آن ها را بارها و بارها شسته و رنگ و جلوه ای مانند روز اول به پرده ها بخشید.

حفظ حریم شخصی و خصوصی یکی از مهمترین مواردی است که باید خصوصاً برای اتاق های کار خانگی لحاظ شود، چرا که دیگر لزومی ندارد تا شخص با لباس های رسمی و ویژه  وارد محیط کار شود! و یکی از مزایای کار در منازل شخصی این است که به راحتی می توانید با همان لباس راحتی خانه به کار هم بپردازید.!

پرده های کرکره ای در این زمینه هم به شما کمک مؤثری خواهند کرد و با بستن پنل های این پرده می توانید فضایی کاملاً راحت و خصوصی و بدون دید را در حین کار، برای خود فراهم کنید.

این مزایا و خیلی از خصوصیات دیگر پرده های کرکره ای سبب شده تا اینگونه پرده ها برای پرده ی اتاق کار در منزل و حتی محیط های کاری، با اقبال بیشتری روبرو شده و مورد توجه قرار گیرند.

بویژه بکارگیری پرده های کرکره ای چوبی با مزایایی که دارد، علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت بیشتر به کنترل میزان صدا نیز کمک مؤثرتری خواهد کرد و برای اینگونه موارد گزینه ی مناسب تری خواهد بود.

پرده ی اتاق کار درون خانه را باید چگونه انتخاب کنیم؟ - پرده راد

پرده های زبرا

انواع پرده های زبرا هم می توانند یکی از بهترین و ایده آل ترین نمونه های پرده برای اتاق کار شما، در منزل باشند.

چرا که اینگونه پرده ها با قسمت های راه راه پارچه و تور، با ایجاد فضایی از سایه های تیره و روشن می توانند مناسب ترین کنترل نور را داشته و ترکیبی از روشنایی و تاریکی را بهمراه داشته باشند،بخصوص کارایی قسمت توری آن که سبب می شود تا همه نور ورودی به اتاق گرفته نشود.

با بکارگیری این پرده می توانید با انتخاب رنگ ها و طرح های مورد علاقه و با سلیقه خود و یا طرح چاپی مرتبط با شغل و حرفه ومورد نظر خود بر روی پرده، زیبایی و لذت را بطور همزمان تجربه کنید.

همچنین می توانید در صورت نیاز با بستن قسمت های توری این پرده، تاریکی کاملی را در اتاق حاکم کرده و با کمک آن از حریم شخصی و خصوصی خود بیشتر محافظت کنید.

همین طور سهولت کار با این پرده ها و شستشوی آسان و راحت آن ها هم می تواند یکی دیگر از دلایل انتخاب انواع پرده های زبرا برای محیط و فضای کار باشد.

اما پرده های دیگری هم هستند که می توانند به عنوان پرده ی اتاق کار جزو بهترین ها باشند، که در مطلب بعدی به آن ها اشاره ای خواهیم داشت، پس همچنان با ما بمانید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *