پرده ی سیلوئیت چیست و چه کاربردهایی دارد؟ - پرده راد

پرده ی سیلوئیت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پرده ی سیلوئیت یا سیلوئت جزو مدرن ترین پرده هایی است که در بازار موجود است و متأسفانه اکثر افراد با آن آشنایی ندارند و شاید نام آن را هم نشنیده باشند و یا آن را بیشتر به نام پرده ی زبرای سه بعدی بشناسند.

در این مطلب قرار است تا شما را با ساختار و چگونگی کارکرد اینگونه پرده آشنا کرده و به اطلاعات شما در این زمینه بیفزاییم.

اگر به این اطلاعات نیازمند هستید، پس با ما در این پست همراه باشید.

پرده ی سیلوئیت چیست و چه کاربردهایی دارد؟ - پرده راد

معرفی پرده ی سیلوئیت

شاید وقتی پرده سیلوئیت را ببنید، از دور آن را با پرده کرکره فلزی اشتباه بگیرید، چون این پرده کاملاً به پرده کرکره شباهت دارد و باید گفت که در واقع این پرده مکانیزمی شبیه به پرده های کرکره ای، اما با فرم و ساختار پرده زبرا دارد.

این پرده جزو پرده های مدرن است که از دو لایه پرده حریر بطور موازی و یک لایه پارچه افقی که در بین آن ها قرار می گیرد ساخته می شود و به علت قابلیت چاپ تصویر بر روی آن، می توان اصطلاحاً آن را پرده زبرای سه بعدی هم نامید.

در اینگونه سیلوئیت ها، تصویر بر روی لایه حریر چاپ شده و بدین ترتیب هنگامی که پرده را باز یا بسته می کنید، تصویر روی آن سه بعدی به نظر خواهد رسید.

هنگامی که پرده را در حالت باز آن قرار دهید، می توانید از نور خورشید و مناظری که در بیرون است استفاده کنید و از نوری که فضای اتاق را روشن می کند و بر تمامی اتاق بطور یکسان می پاشد، لذت ببرید.

اما هنگامی که پرده ی سیلوئیت را در حالت بسته آن می گذارید، به دلیل وجود سه لایه از حریر که بر روی یکدیگر قرار گرفته اند، سبب می شود تا پرده، نور کمی را از خود عبور دهد.

این پرده ها می توانند از ورود نور مستقیم به داخل اتاق جلوگیری کرده و نور خورشید را به طور مساوی در همه جا پخش کنند، پس به راحتی می توانید از اینگونه پرده ها در دفاتر و مکان های تجاری و اداری، استفاده بهینه کرده و یا حتی آن را با توجه به نوع دکوراسیون خانه خود، برای پرده های منزل در نظر بگیرید.

این نوع پرده را می توان در همه نقاط خانه از جمله پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق کودک و… و برای همه پنجره ها بکار برد، تنها جایی که امکان استفاده از اینگونه پرده ها وجود ندارد، داخل حمام و یا سرویس های بهداشتی است که به دلیل پارچه ای بودن جنس پرده و مرطوب بودن این نقاط، نمی توان از آن در این محل ها، استفاده مطلوب نمود.

پرده ی سیلوئیت چیست و چه کاربردهایی دارد؟ - پرده راد

مکانیزم و فرم پرده سیلوئیت

این پرده برای حرکت از دو سیستم برقی و دستی بهره می برد که در فرم دستی آن، با کشیدن زنجیری که در کنار آن تعبیه شده است، به سمت بالا و یا به طرف پایین حرکت می کند.

اما در سیستم برقی این مدل پرده، با کمک ریموت کنترلی که در اختیار دارید، می توانید پرده را سایه روشن کرده و یا آن را جمع کنید، که مسلماً استفاده از این سیستم هوشمند بسیار بهتر و راحت تر خواهد بود.

در واقع پرده ی سیلوئیت به لحاظ مکانیزم یک پرده بالا رونده محسوب می شود و چه بصورت دستی و چه بطور اتوماتیک به طرف بالا حرکت می کند و حول محوری که در داخل کانال بالایی خود قرار گرفته جمع می شود.

این پرده برای رسیدن به حالت کاملاً باز، با کمی چرخاندن زنجیر کنار پرده، در همان سمت بازشو خود، باند های افقی از یکدیگر باز شده و نور به راحتی از آن عبور می کند و جلوه ای را مشابه با پرده کرکره ای چوبی و یا فلزی برای شما ایجاد خواهد کرد.

عبور حداکثری نور با بالا رفتن پرده و جمع شدن آن در قاب و پایین آمدن آن به منظور باز شدن پرده و جلوگیری از عبور نور امکان پذیر است.

پارچه های نرم بکار رفته در این محصول اجازه فیلتر کردن نور را خواهند داد و با تنظیم باندها در زاویه دلخواه، میزان نور ورودی تنظیم می گردد.

اما با وجود این پرده ها حفظ حریم خصوصی و شخصی بخوبی ممکن می شود، بطوری که از بیرون هیچگونه دیدی نسبت به داخل نخواهید داشت.

به جهت حرکت، مکانیزم پرده ی سیلوئیت مانند پرده شید و زبرا است و می توانید آن را به صورت عمودی به سمت بالا جمع و یا در جهت پایین آن را پهن کنید.

پرده ی سیلوئیت چیست و چه کاربردهایی دارد؟ - پرده راد

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *