چه معیارهایی برای انتخاب پرده های شرکتی وجود دارد؟ - پرده راد

چه معیارهایی برای انتخاب پرده های شرکتی وجود دارد؟

مقدمه:

انتخاب پرده های شرکتی که مناسب برای ادارات، دفاتر ، اتاق های محل کار و کلاً مکان های رسمی است، باید با توجه و رعایت نکاتی انجام گیرد تا ایده آل بوده و عملکرد درستی داشته باشند.

با رعایت این نکات به راحتی قادر خواهید بود با کمترین هزینه، پرده های زیبایی را برای محل کار خود را انتخاب کرده و از بهترین گزینه ها استفاده کنید.

در این مطلب قرار است تا در باره این موارد صحبت کنیم تا بدین وسیله صاحبان ادارات و کارخانه ها را در این گزینش یاری داده و در راستای بالا بردن راندمان کاری کارکنان و کارمندان ما هم نقش کوچکی را ایفا کرده باشیم.

نکاتی برای انتخاب پرده های شرکتی

پرده ها جلوه و نمای بسیار زیبا و دلپذیری را به محل کار شما می دهند و این مسئله به لحاظ روانی می تواند تأثیر زیادی بر روی نیروی کار و راندمان کاری افراد داشته باشد.

برای انتخاب پرده برای فضاهایی مانند ادارات و دفاتر کار که مکانی رسمی هستند، باید نکات مختلفی را مَد نظر داشته باشید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چه معیارهایی برای انتخاب پرده های شرکتی وجود دارد؟ - پرده راد

میزان نور دهی پرده

در دفاتر شرکت ها  و سازمان ها و ادارات، مهمترین نکته ای که در انتخاب پرده باید در نظر گرفته شود، میزان نور دهی آن و یا به عبارتی کنترل میزان نور ورودی به فضای اتاق است.

زیرا این کنترل در ساعات مختلف شبانه روز و بخصوص در هنگام شدت تابش نور خورشید، می تواند بسیار تعیین کننده باشد.

چرا که در این ساعات از روز می بایست نور کمتری را بویژه در فصول گرم سال وارد اتاق کرد، یا در هنگام غروب و عصر به نور بیشتری نیاز است، تا با کمک آن راندمان کاری افراد افزایش یابد.

علاوه بر این کنترل نور ورودی، به کمک پرده ها می تواند در مصرف انرژی و کنترل دمای محیط هم تأثیرگذار بوده و استفاده و انتخاب پرده شرکتی در مناسب ترین شکل آن برای اینگونه فضاها می تواند در کنترل هزینه ها هم مؤثر باشد.

پس اگر پرده های شرکتی را طوری انتخاب کنید که قابلیت تنظیم نور و سایه روشن شدن در آن ها هر چه بیشتر، وجود داشته باشد، بهتر خواهد بود، زیرا که علاوه بر بالا بردن راندمان کاری میزان مناسب نور، در حفظ روحیه و شادابی و همچنین سلامت بیشتر کارکنان هم می تواند تآثیر بسزایی داشته باشد.

چه معیارهایی برای انتخاب پرده های شرکتی وجود دارد؟ - پرده راد

طرح و چیدمان فضا

نوع چیدمان فضا هم در انتخاب پرده بسیار مهم است، بویژه در ادارات و شرکت ها، چون عموماً در بیشتر این اتاق ها تعداد زیادی مانیتور و کامپیوتر وجود دارد که باید با توجه به قرار گیری آن ها پرده را گزینش کنید.

اگر صفحه مانیتور و یا حتی صندلی کارکنان، رو به نور و به پنجره باشد در این صورت باید پرده ها را طوری انتخاب کنید که از قدرت کنترل نور بالایی برخوردار باشند و امکان استفاه راحت تر از مانیتور و یا جای نشستن مناسب را فراهم آورند.

فقط در صورت گزینش درست می توانید حتی در این شرایط هم با بستن و یا باز کردن پرده ها، از نور و ایجاد فضای مناسب برای افراد و کارمندان استفاده کرده و فضای ایده آلی را برای آنان ایجاد کنید.

انتخاب پرده شرکتی در رنگ های تیره هم مانع ورود نور به محیط می شوند و بدین وسیله کار کردن با صفحه مانیتور را راحت تر خواهند کرد.

اما اگر قرار است تا از عبور و ورود نور به صورت صد در صد و کامل جلوگیری کرده و فضایی کاملاً تاریک را ایجاد کنید، بهتر است تا از پرده های بلک اوت Black out کمک بگیرید.

چه معیارهایی برای انتخاب پرده های شرکتی وجود دارد؟ - پرده راد

دوام و ماندگاری پرده

این نکته بخصوص برای اغلب صاحبان مشاغلی که می خواهند در سطح وسیع و به مقدار زیادی پرده، برای اتاق ها و دفاتر شرکت خود پرده تهیه کنند، بسیار مهم است.

زیرا که بابت خرید پرده باید هزینه گزافی را بپردازند، پس باید پرده هایی را انتخاب کنند که دارای دوام و ماندگاری بالایی باشند و از جنس خوبی با استقامت بالا ساخته شده باشند.

پس هنگام انتخاب پرده باید بهترین مواد را که از طول عمر بالایی برخوردار هستند را خریداری کنید، ضمن اینکه شست و شوی راحت و آسان آن ها را هم باید لحاظ کنید و به این نکته هم توجه خاصی داشته باشید.

برای انتخاب پرده شرکتی در بهترین و مناسب ترین نوع و مدل آن، بهتر است تا تمامی مواردی که باید لحاظ کنید را بدانید.

اگر در پست بعدی و در ادامه با ما باشید به این موارد هم اشاره ای خواهیم داشت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *