چگونه پرده های طرح دار مناسبی را انتخاب کنیم؟ - پرده راد

چگونه پرده های طرح دار مناسبی را انتخاب کنیم؟

مقدمه:

انتخاب پرده های طرح دار و یا ساده ارتباط مستقیمی به نوع دکوراسیون و لوازمی که در خانه از آن ها استفاده کرده اید، داشته و سپس به سلیقه ی شخصی شما بستگی خواهد داشت.

برخی افراد حتی با اینکه با توجه به نوع دکوراسیون و چیدمان باید از پرده های ساده استفاده کنند، اما باز هم ترجیح شان این است که از بین پرده های پر نقش و نگار و طرح دار گزینه ای را انتخاب کنند.!

پس دیگر نمی توان برای آن ها از نوع دکوراسیون و تناسب صحبت کرد و اینگونه افراد فقط سلیقه و علاقه خود را مد نظر قرار داده و در گزینش برای موارد دیگر اهمیتی قائل نمی شوند.

اما در این پست برای کسانی که صرفاً سلیقه شخصی را لحاظ نکرده و به دیگر موارد برای انتخاب پرده اهمیت داده و دقت دارند، مواردی را عنوان خواهیم کرد، که امیدواریم به شما در یک انتخاب خوب و مناسب کمک کند.

چگونه پرده های طرح دار مناسبی را انتخاب کنیم؟ - پرده راد

انتخاب پرده های طرح دار

انتخاب اینگونه پرده ها باز هم به سبک چیدمان و نوع طراحی و دکوراسیون شما برمی گردد و این موضوع مهمترین مسئله برای یک انتخاب صحیح است.

اگر تقریباً در کل فضای خانه چیدمان ساده ای حاکم است و بیشتر دکوراسیون فضا از طرح های ساده استفاده شده است، پس با خیال راحت می توانید از پرده هایی با طرح های شلوغ و پرنقش و نگار گلدار و رنگارنگ استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که هر چه چیدمان خانه رسمی تر و کلاسیک باشد باید از پرده هایی با گل های برجسته و بزرگ تر کمک بگیرید.

ولی اگر خانه از نور و روشنایی کافی برخوردار نیست و تقریباً فضای کم نوری دارید، بهتر است برای روشن تر و بزرگ تر نشان دادن خانه از پرده هایی با گل ها و طرح های ریز و کوچک کمک بگیرید.

زیرا این گل های ریز با بزرگتر نشان دادن فضا و همین طور دلباز نشان دادن خانه، کمک بزرگ و انتخاب بسیار مناسبی برای خانه هایی هستند که نورگیر کافی نداشته و از پنجره های محدودی در آن استفاده شده است.

اما در صورتی که از فضای مدرن و غیر رسمی در چیدمان و دکوراسیون بهره می برید، بهتر است در انتخاب پرده به سراغ پرده های راه راه و یا با اشکال مختلف هندسی بروید و از انتخاب طرح های گلدار صرف نظر کنید.

نکته مهم در انتخاب پرده های طرح دار راه راه که همواره  باید آن را به ذهن بسپارید این است که اگر متراژ خانه شما کم است و خانه کوچک و نُقلی دارید، پرده هایی با خط های عمودی بخرید تا فضا را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهند.

چرا که انتخاب پرده هایی که دارای خط ها و طرح های افقی هستند، خانه را حتی از حد معمول خود کوچکتر نشان خواهند داد و اینگونه طرح ها فقط مناسب فضاهای وسیع و بزرگ با نور بسیار زیاد است.

اگر کاغذ دیواری ها و یا رنگ آمیزی خانه را از طرح ها و رنگ های ساده و یکدست انتخاب کرده اید، در انتخاب انواع پرده ی طرح دار، البته با توجه به موارد دیگر، کاملاً آزاد هستید.

اگر مبلمان و دکوراسیون کلی خانه را از مدل های ساده و پارچه های ساده و یکرنگ در نظر گرفته اید و فضایی کاملاً ساده و خالی از نقش و نگار دارید، قطعاً بهترین انتخاب، خرید پرده هایی پررنگ و لعاب و پر نقش و نگار است که به فضا روحی تازه زنده خواهد داد.

چگونه پرده های طرح دار مناسبی را انتخاب کنیم؟ - پرده راد

پرده طرح دار و نوع مبلمان

یک تذکر در انتخاب پرده های طرح دار ضروری است، که اگر دیوارهای خانه را با کاغذ دیواری های ساده پوشانده اید و یا اینکه رنگ آمیزی ساده ای بر روی آن انجام داده اید، اما مبلمانی شلوغ و طرح دار دارید، بهتر است باز هم به دنبال پرده های ساده بگردید و از انتخاب پرده ی نقش دار و طرح دار صرف نظر کنید.

زیرا که داشتن مبل های طرح دار با نقش های گوناگون و یا گل های درشت و رنگی و انتخاب پرده های گل دار و یا طرح دار، فضا را بیش از اندازه شلوغ و در دراز مدت خسته کننده خواهد کرد، پس صرفاً داشتن دیوارهای ساده و بی نقش دلیلی بر انتخاب پرده ی طرحدار نیست و باید سایر دکوراسیون خانه را در این انتخاب لحاظ کنید.

بطور کلی هنگامی که از پرده های رنگارنگ و طرح دار استفاده می کنید و فضای مورد نظر هم دارای دکوراسیون و مبلمان گلدار و شلوغی است، نگاهِ به این حجم از شلوغی، چشم انسان را خسته کرده و به سرعت از آن محیط دلزده خواهید شد.

پس باید تناسب و هماهنگی در عناصر مختلف بخصوص انتخاب پرده های طرح دارِ مناسب با محیط را رعایت کرده و برخی از قوانین ساده را برای زیبایی و جذابیت بیشتر، لحاظ کنید تا فضایی دلچسب و لذتبخش داشته باشید.

چگونه پرده های طرح دار مناسبی را انتخاب کنیم؟ - پرده راد

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *