چگونگی انتخاب پرده رومن و نکاتی در مورد نصب آن - راد پرده

چگونگی انتخاب پرده رومن و نکاتی در مورد نصب آن

مقدمه:

اگر انتخاب پرده رومن به شکل درست و اصولی آن انجام گیرد، می تواند جذابیت و زیبایی فوق العاده ای را در فضا ایجاد کند، هر چند که ظاهر این پرده ها ساده و معمولی به نظر می رسند.

نصب درست انواع پرده ها و بخصوص پرده رومن هم دومین نکته ای است که باید برای آن اهمیت ویژه ای قائل باشید، تا بتوانید آنچه را که از پرده به عنوان پوشش و زیبایی انتظار دارید، محقق کنید.

در این پست قرار است تا نکاتی را برای انتخاب صحیح پرده های رومن بازگو کرده و همچنین در مورد نصب صحیح اینگونه پرده ها، هم مطالبی را عنوان کنیم.

امیدواریم که این مطالب برای شما که قرار است از پرده های رومن برای زیبایی خانه یا دفتر کار خود استفاده کنید، مفید و قابل استفاده باشد.چگونگی انتخاب پرده رومن و نکاتی در مورد نصب آن - راد پرده

 

نکاتی در مورد چگونگی انتخاب پرده رومن

می دانید که پرده های رومن بر خلاف ظاهر ساده ای که دارند، با خیاطی دقیقی که بر روی آن ها انجام می گیرد، می توانند فضایی بسیار چشم نواز را ایجاد کنند و اغلب طراحان داخلی مخصوصاً برای دکوراسیون مدرن و برای پنجره هایی که نمای زیبایی دارند، از پرده های رومن استفاده می کنند.

اما وقتی که می خواهید این پرده را برای زیبایی بیشتر استفاده کنید، نکات ریز و دقیقی را باید در نظر داشته باشید که برخی از آن ها عبارتند از:

در مکان ها و سالن های کوچک، حتی الامکان از پارچه هایی با رنگ های ساده و بدون نقش و نگار استفاده کنید و از رنگ های خنثی کمک بگیرید تا بدین وسیله مکان را بزرگتر و دلبازتر نشان دهید.

در هنگام گزینش جنس و رنگ پرده، حتی الامکان پارچه را هماهنگ و متناسب با رنگ و جنس پارچه مبلمان در نظر بگیرید تا زیبایی فضا را دو چندان کنید.

با توجه به نوع دکوراسیون، مبلمان و بزرگی و کوچکی فضا، همچنین پرده های دیگری که احیاناً برای زیبایی بیشتر در کنار پرده رومن نصب می کنید، می توانید از پارچه های متناسب طرح دار و با نقوش مختلف نیز، بهره ببرید.

حتی در برخی موارد برای انتخاب پرده رومن و زیبایی بیشتر آن، استفاده از پارچه های طرح دار و با خطوط افقی و یا عمودی توصیه می شود.

دوخت اینگونه پرده را به یک خیاط و پرده دوز ماهر و زبر دست بسپارید، زیرا که دوخت دقیق و منظم در اینگونه پرده ها بسیار مهم و تعیین کننده است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در صورتی که در هنگام دوخت بی توجهی صورت گیرد و بین دوخت پرده و نوار، حتی اختلاف حداقلی وجود داشته باشد، در هنگام نصب پرده، جمع و باز کردن و نظم و ترتیب آن، با مشکل مواجه خواهید شد.

نکته قابل توجه دیگر، چون در اینگونه پرده ها، جمع و باز شدن پرده برای ایجاد نور و فضای روشن بصورت عمودی و به سمت بالا انجام می گیرد، پارچه انتخاب شده باید فاقد کش آمدن باشد تا در موقع باز و بسته شدن، مشکلی ایجاد نکرده و نما و ظاهر مرتبی بر روی پرده بوجود آورد.

چگونگی انتخاب پرده رومن و نکاتی در مورد نصب آن - راد پرده

نصب پردهِ رومن

پس از اینکه پرده را از نظر طرح و رنگ و سبک آن انتخاب کردید و زمان نصب پرده فرا رسید، باید نحوه صحیح نصب آن را بخوبی بلد باشید، در غیر این صورت حتماً نصب آن را به افراد حرفه ای در این زمینه بسپارید، والا علی رغم انتخاب درست، زیبایی و جذابیتی را که از پرده انتظار دارید، بوجود نخواهد آمد.

بعد از انتخاب پرده رومن و در هنگام نصب، استفاده از لوازم جانبی مرغوب و با کیفیت یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کرده و آن را بخوبی لحاظ کنید.

این مورد در زیبایی و شیک نشان دادن پرده بسیار مهم خواهد بود، چون در این صورت است که عمل جمع و باز شدن پرده بسرعت و به راحتی انجام گرفته و نظم وشکل بهتری در پرده ایجاد خواهد کرد و زیبایی که انتظار دارید در پرده، شکل خواهد گرفت.

نکته بسیار مهم در انتخاب و استفاده از لوازم جانبی، جنس و حالت وزنه های پرده رومن می باشد، معمولاً در موقع نصب از چوب پرده های گیربکس دار با نخ عمودی و 5 ردیف نوار مخصوص و حلقه  مخصوص استفاده می شود، که در انواع دستی و اتوماتیک آن موجود است.

در صورتی که بندهای موجود در ریل پرده را درست نصب نکرده و در جای درست خود قرار نگیرند، در نمای ظاهری پرده بسیار مشهود بوده و سبب خواهد شد تا پرده کج به نظر بیاید.

یکی از نکات قابل توجه دیگر این مسئله است که، در گیربکس قسمت بالایی پرده رومن بهتر است تا از ریل کاوردار کمک بگیرید، چون استفاده از این کاور مانع از خاک گرفتگی بر روی قطعات شده و به مرور زمان حرکت پرده را با مشکل مواجه نخواهد کرد، ضمن اینکه پرده شکیل تر و زیباتر به نظر خواهد آمد.

بخاطر داشته باشید که همواره، پس از انتخاب پرده رومن و گزینش درست طرح و رنگ پرده متناسب و هماهنگ با دکوراسیون موجود در فضا، نصب صحیح پرده ها سبب زیبایی دوچندان پرده و محیط اطراف خواهد شد و این از نکات طلایی برای زیبایی و جذابیت بیشتر انواع پرده هاست.

چگونگی انتخاب پرده رومن و نکاتی در مورد نصب آن - راد پرده

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *