چگونگی اندازه گیری ارتفاع پرده ها و بلندی قد آن ها - پرده راد

چگونگی اندازه گیری ارتفاع پرده ها و بلندی قد آن ها

مقدمه:

برای اندازه گیری ارتفاع پرده ها و برای اینکه قد پرده ها را به درستی اندازه زده و آن را محاسبه کنید، به عوامل متعددی باید دقت کنید و شاید بتوانید سلیقه شخصی خود را هم در آن اعمال کنید.

گاهی اوقات پرده های بسیار بلندی که در جایی نصب شده و خیلی زیبا و شیک بوده اند، نظر شما را به خود جلب کرده اند و گاهی اوقات هم پرده های کوتاه یک آشپزخانه، آن را خیلی جذاب و چشم گیر کرده است.

اما ما سعی داریم در این پست مطالب مناسبی را از این جهت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، تا بتوانید در این مورد یعنی ارتفاعی که مناسب یک پرده است، درست تصمیم گیری نمایید.

چگونگی اندازه گیری ارتفاع پرده ها و بلندی قد آن ها - پرده راد

طریقه ی اندازه گیری ارتفاع پرده ها

اندازه گیری ارتفاع پرده و تهیه اندازه پارچه برای دوخت آن، به نوع دکوراسیون و چیدمان وسایل و سبک فضای اتاق و سلیقه ی شما و همین طور ارتفاع سقف تا کف اتاق دارد و همه آن ها در ارتفاع پرده و انتخاب آن دخالت مستقیم خواهند داشت.

پرده های بلند نیز شامل دو نمونه هستند، پرده هایی که بر روی زمین کشیده شده و اضافه تر از اندازه ی طول دیوار دوخته می شوند که به مدل ریزشی معروفند و پرده هایی که کاملاً مماس با زمین در نظر گرفته شده و دوخته می شوند و ارتفاعی معمولی دارند.

 ارتفاع پرده با قد کامل

برای اینکه فضای اتاق و یا محیط کار خود را بزرگتر و بهتر نشان دهید، بهترین گزینه این است که پرده ها را با حداکثر ارتفاعی که ممکن است در نظر بگیرید و همچنین استفاده از تمام دیوار برای نشان دادن جلوه و زیبایی بیشتر فضا، مناسب تر خواهد بود.

پرده هایی که با استفاده از حداکثر ارتفاع دوخته می شوند، بسیار چشم نواز هستند و برای اندازه گیری ارتفاع پرده ها که به این شکل دوخته می شوند، معمولاً چیزی در حدود یک تا دو سانتی متر از زمین بالاتر در نظر گرفته می شود، تا پرده به راحتی باز و بسته شده و حرکت کند، این پرده ها می توانند کاملاً مماس با زمین اندازه گیری شده و دوخته شوند.

چگونگی اندازه گیری ارتفاع پرده ها و بلندی قد آن ها - پرده راد

پرده هایی که روی زمین کشیده می شوند

این مدل پرده ها معمولاً چند سانتی متری از اندازه تمام قد و اندازه کلاسیک، بلندتر هستند و با حالتی که دارند، فضای خاص و مجللی را در محیط بوجود می آورند، اینگونه پرده ها با این ارتفاع، برای پرده های پذیرایی بسیار مناسب هستند.

ارتفاعی که برای اینگونه پرده ها در نظر گرفته می شود معمولاً بین 10 تا 18 سانت بلندتر از قد طبیعی پرده های بلند است.

نکته ای که در مورد این پرده ها باید به آن توجه داشته باشید، این است که کف زمین و جایی که پرده با آن برخورد دارد، ئهمواره باید پاک و تمیز باشد تا هنگام حرکت دادن پرده ها، پارچه ی پرده ای آلوده و کثیف نشود.

پرده هایی به اندازه قاب پنجره

اما برای اندازه گیری پرده ها با قد کوتاه، دلایلی وجود دارد که پرده هایی با قد کوتاه تر را انتخاب کنید تا به اندازه قاب پنجره باشند، معمولاً اینگونه پرده ها برای فضاهای غیر رسمی قابل استفاده هستند.

برای مثال می توان گفت که محیط آشپزخانه یکی از این موارد است، بخصوص اگر پنجره در کنار اجاق گاز و یا سینک ظرفشویی قرار گرفته باشد، پرده های بلند با همه زیبایی که دارند برای اینگونه فضاها مناسب نخواهند بود.

برای اندازه گیری این پرده ها باید دقت بیشتری داشته باشید، چون در صورت اندازه گیری اشتباه و نامناسب، بعد از نصب نامرتب و ناهماهنگ به نظر خواهند رسید.

چگونگی اندازه گیری ارتفاع پرده ها و بلندی قد آن ها - پرده راد

پرده های پایین تر از قاب پنجره

این نمونه از پرده ها برای پنجره هایی که در زیر آن ها شوفاژ و یا رادیاتور نصب شده است، گزینه ی بسیار مناسبی هستند، چون ارتفاع پرده به گونه ای است که با رادیاتور تداخل پیدا نمی کند.

در این نمونه برای نصب پرده پارچه ای باید پرده در حدود 10 سانت از رادیاتور فاصله داد تا با آن برخورد نکند و حالت زیباتری داشته باشد، پس می بینید که برای اندازه گیری ارتفاع پرده باید به نکاتی از این قبیل هم دقت کنید.

در مطلب بعدی در باره اندازه گیری پرده های زبرا توضیحاتی را خواهیم داد.

در صورت تمایل میتوانید پست ” ترفند هایی برای شستن انواع پرده در منزل ” را مطالعه نمایید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *