استفاده از پرده های اداری شید رول و ویژگی های آن - راد پرده

استفاده از پرده های اداری شید رول و ویژگی های آن

مقدمه:

پرده های اداری شید رول اغلب طراحی ساده و مینیمالی دارند و مهمترین ویژگی آن ها امکان استفاده و انطباق با هر نوع فضا و دکوراسیون اداری و تجاری و یا حتی منازل است.

در این پست با دقت و بررسی در کارکرد و مکانیزم این پرده و مکان هایی که می توان آن را بکار برد، شما را در انتخاب این نوع پرده ها برای دفتر کار و یا منزل شخصی، بیشتر یاری خواهیم کرد.

استفاده از پرده های اداری شید رول و ویژگی های آن - راد پرده

مکانیزم و کارکرد پرده های اداری شید رول

کارایی اصلی اینگونه پرده ها به عنوان پوشش زیرین پرده های دیگر و همین طور برای جلوگیری از عبور نور است، که بستگی به طراحی محیط می توان از انواع مختلف این پرده شیک و زیبا کمک گرفت.

البته امروزه با تکامل روزافزون پرده های شید، از آن ها بیشتر بصورت پرده اصلی و بطور تکی هم استفاده می شود، که کماکان جذابیت خود را داشته و آرامش و نور خاصی را در فضا حاکم خواهد کرد.

همانطور که از نام گذاری این پرده ها پیداست هنگام جمع شدن، این پرده به صورت رول در آمده و در محفظه بالایی به شکلی کاملاً منظم و شکیل، جمع شده و در قاب پنجره قرار می گیرند.

در واقع پرده شید رول که عموماً از یک لایه پارچه ساخته شده است، حول یک محور می چرخد و برای تنظیم دلخواه و مناسب نور، پرده به سمت بالا و پایین هدایت می شود.

در برخی از انواع مدل های شید، در هنگام جمع شدن پرده چین های منظمی بصورت افقی ایجاد می شود و در برخی دیگر هم چین ها بصورت پلیسه بر روی هم قرار می گیرند.

برای اینکه بتوانید از تابش نور خورشید و روشنایی روز استفاده کنید، می توانید پرده های اداری شید را به هر اندازه ای که لازم است، به سمت بالا هدایت کنید و اگر هم در فصل هایی مانند تابستان نیاز به هوای خنک تر و تاریکی دارید، باید پرده ها را کاملاً بطور آویخته نگه دارید.

بر اساس جنسی که در تولید این پرده ها کار شده است ، ضخیم یا متوسط، حتی هنگام باز بودن کامل پرده هم می توانید دید و نور ملایم و بسیار دلپذیری را از سمت بیرون داشته باشید، بدون اینکه افراد خارج از محیط بتوانند اشرافی به محیط داخل وحریم شخصی شما داشته باشند.

استفاده از پرده های اداری شید رول و ویژگی های آن - راد پرده

نوع کاربرد پرده

البته پرده های شید رول، هم بصورت دستی و هم بصورت برقی قابل استفاده هستند، که در مدل دستی پرده دارای یک طناب و یا زنجیر، بنا به درخواست مشتری، در سمت راست و یا چپ پرده است که بوسیله آن بالا و یا پایین می رود.

اما در مدل اتوماتیک و یا برقی آن، در قسمت بالای پرده یک موتور کار گذاشته شده است که در واقع هم با باتری و هم به کمک نیرو برق قابلیت اجرایی دارد، که مدل برقی آن با کمک ریموت کنترل قابل هدایت به سمت بالا و پایین است.

در سیستم با مکانیزم برقی، پرده به موتور برقی مجهز شده است و در سه مدل ریموت کنترلی، هوشمند و کلیدی به مشتری عرضه می شود، که هر کدام از این سیستم ها دارای مزایای خاص خود می باشد.

این قابلیت در پرده های اداری شید می تواند در محیط های اداری یک امتیاز محسوب شده و بدون نیاز به حضور شخص در کنار پرده، می توان بصورت برقی پرده ها را به هر صورتی که مایل باشید هدایت کنید و همچنین این مزیت برای فضاهایی با تعداد پنجره زیاد و ارتفاع غیر استاندارد یک ویژگی بسیار کاربردی است.

استفاده از پرده های اداری شید رول و ویژگی های آن - راد پرده

قابلیت های پرده ی شید

انواع پرده شید در مدل های مختلفی مانند شید ساده، طرح دار، چاپی، سان اسکرین، دو مکانیزم، ضدنور یا بلک اوت به بازار عرضه می شوند، که با توجه به نیاز خود می توانید آن را خریداری کنید، که هر کدام قابلیت های خاصی را دارا می باشند.

حتی مدل هایی از شید ساده ضد آب هم وجود دارد که با جنس مخصوصی که در ساخت آن استفاده می شود، برای مکان هایی مانند استخر، سونا و حمام و کلاً جاهایی که با آب سر و کار دارند می تواند در عین زیبایی و پوشش، به عنوان پرده بسیار کاربردی هم باشد.

جالب است بدانید که با قابلیت چاپ و وضوح تصویری که بر روی این پرده ها وجود دارد، صاحبان مشاغل مختلف می توانند با چاپ لوگو و آرم مخصوص یا برند خود روی پرده، ضمن زیبایی بی نظری که بوجود می آید، از جنبه تبلیغاتی آن هم استفاده کنند.

حتی با امکان چاپ تصویر از نمای بیرونی بر روی پرده و دید بیشتر افراد با ایجاد پرده های دو رو، می توان به جهت تبلیغاتی بر روی این پرده ها حساب ویژه ای باز کرده و مانور تبلیغی بیشتری را با کمک پرده های اداری شید ایجاد کرد.

حتی در مکان هایی مثل سالن های کنفرانس و همایش ها، کلاس های درس و دانشگاه و… چون این پرده ها به هنگام آویخته شدن بصورت یکدست و صاف قرار می گیرند، می توان از آن ها به عنوان پرده های نمایش بوسیله پروژکتور هم کمک گرفت و در اصطلاح استفاده بهینه ای هم از آن داشت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *