انتخاب پرده های کرکره ای برای چه فضاهایی زیبا و مناسب است؟ - رادپرده

انتخاب پرده های کرکره ای برای چه فضاهایی زیبا و مناسب است؟

مقدمه:

انتخاب پرده کرکره برای استفاده در هر یک از اتاق ها و فضاهای خانه به دلایل مختلفی که آن ها را بازگو خواهیم کرد، گزینش درست و بجایی خواهد بود و به راحتی می توانید از این پرده ساده اما زیبا، در جاهای گوناگون بهره برده و کمک بگیرید.

ویژگی ها و مزایای متفاوتی که در این پرده وجود دارد، سبب می شود که یکی از گزینه های اصلی در انتخاب پرده بوده و اغلب به خاطر همین خصوصیات، برای نصب در جاهای مختلف در نظر گرفته شده و اجرایی شود.

در این مطلب و در ادامه به بررسی مزایا و فواید انتخاب آن برای اتاق ها و جاهای دیگر خانه خواهیم پرداخت و شما را با این موارد آشنا خواهیم کرد.

انتخاب پرده کرکره برای اتاق های دیگر خانه

پرده های کرکره ای به دلایل مختلفی برای اغلب اتاق های خانه  قابل استفاده هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر و دلیل استفاده از این نوع پرده ها در آن ها اشاره کرد.

پرده های کرکره ای برای اتاق مطالعه

باید گفت که پرده های کرکره ای انتخابی ایده آل و بسیار خوب و مناسب برای اتاق کار و یا اتاق مطالعه به شمار می روند و می توانند انتظارات شما را در این رابطه تماماً برآورده کرده و فضایی کاملاً آرام را برای مطالعه شما فراهم کنند.

علت این انتخاب فوق العاده، کنترل میزان نور است که توسط پرده های کرکره ای بسادگی میسر بوده و برای اتاق مطالعه بسیار مهم است و یکی از عوامل مؤثر در میزان یادگیری و مقدار مطالعه و حتی در کیفیت آن بشمار می رود.

قابلیت تنظیم نور در اینگونه پرده ها و بویژه برای اتاق های مطالعه از نقاط قوت آن محسوب شده و سبب می شود تا هر گاه که لازم باشد نور را کم و یا زیاد کنید و بیشترین استفاده و راندمان مطالعاتی را داشته باشید.

انتخاب پرده های کرکره ای برای چه فضاهایی زیبا و مناسب است؟ - رادپرده

پرده های کرکره ای در اتاق کودک

انتخاب پرده کرکره با رنگ های شاد و مناسب برای اتاق کودک، می تواند یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها باشد، چرا که با فیلتر کردن درست و به موقع نور خورشید این پرده می تواند در زمینه سلامت و بهداشت کودک کمک مؤثری به ما بکند.

می دانید که تابش نور خورشید، یکی از موارد بهداشتی و با اهمیت در اتاق کودک است، چرا که تابش مستقیم نور خورشید می تواند در رشد کودک تأثیر گذاشته و به تأمین و جذب ویتامین های مختلف در بدن کودک هم کمک کند.

ضمن اینکه نباید بگذارید با تابش زیادی نور و آفتاب مستقیم بر بدن کودک، پوست دچار آسیب شده و مشکلاتی برای او ایجاد شود، که این منظور با کمک پرده های کرکره و تنظیم بسیار مناسب نور بطور غیر مستقیم توسط آن ها انجام خواهد شد.

انتخاب پرده های کرکره ای برای چه فضاهایی زیبا و مناسب است؟ - رادپرده

پرده های کرکره ای در آشپزخانه

آشپزخانه همواره باید سرشار از نور و روشنایی باشد و فضایی دلباز و پر از انرژی را برای افراد خانه بخصوص خانم خانه فراهم کند، از این رو انتخاب پرده ی مناسب در این محیط بسیار تأثیرگذار بوده و اثرات ارزشمندی بویژه در سلامت روح و روان افراد بر جای خواهد گذاشت.

این نور در محیط آشپزخانه نباید به حدی زیاد باشد که چشم را خسته کرده و آزار دهنده باشد و یا اینکه شدت آن باعث گرمای زیاد محیط شود، پس با انتخاب پرده کرکره و کنترل نور توسط آن و ایجاد سایه روشن هایی که بخوبی توسط این پرده حاصل می شود، فضایی مناسب و سرشار از انرژی و شادابی را بوجود خواهید آورد.

می دانید که بودن نور خورشید و گرمای آن می تواند به ایجاد محیطی بهداشتی و سالم هم کمک کند، که البته فضای آشپزخانه با وجود شست و شوی زیاد و رطوبتی که در آن وجود دارد و انواع مواد خوراکی به چنین محیطی نیاز دارد.

پس با جمع کردن کامل پرده های کرکره ای هم می توانید حداکثر نور و روشنایی را بطور کامل وارد فضای آشپزخانه کرده و از انرژی بدست آمده و اثرات مثبت آن استفاده کنید و یا اینکه در هنگام شب با بستن تمام پنل های این پرده، حریم خصوصی خود را بطور کامل حفظ کنید.

انتخاب پرده های کرکره ای برای چه فضاهایی زیبا و مناسب است؟ - رادپرده

پرده های کرکره ای در سرویس های بهداشتی

حتی برخی از سرویس های بهداشتی هم نیاز به پرده دارند و دارای پنجره ها و یا شیشه هایی هستند که باید با کمک پرده های مناسب پوشانده شوند و به دلایل مختلف می توان پرده های کرکره ای را برای این مکان ها پیشنهاد کرده و از آن ها برای این منظور استفاده کرد.

از جمله این دلایل می توان به وجود رطوبت در سرویس بهداشتی و حمام اشاره کرد که جنس قابل شست و شو را برای این محل ها می طلبد و از این رو انتخاب پرده کرکره آن هم* پرده های کرکره ای فلزی* که به سادگی قابل شست و شو هستند، برای این مناطق گزینش مناسبی خواهند بود و می توان با استفاده از رنگ های مناسب برای اینگونه محیط ها از زیبایی آن ها هم استفاده کرد.

در پست بعدی به موارد استفاده پرده کرکره در محیطی به جز خانه و دلایل آن اشاره ای خواهیم داشت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *