شستشو و دوخت پرده های پشت دری را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

شستشو و دوخت پرده های پشت دری را چگونه انجام دهیم؟

مقدمه:

دوخت پرده های پشت دری و شست و شوی آن ها مطلبی است که در این پست به آن خواهیم پرداخت، تا اگر پارچه مناسب پرده ای در خانه دارید، بتوانید برای پنجره کوچک آشپزخانه و یا اتاق خواب و یا حتی درب بالکن و تراس، خودتان پرده ای زیبا بدوزید.

در این صورت با کمترین هزینه و فقط صرف کمی وقت و زمان، زیبایی را در محیط خانه افزایش داده و آن را به اعضاء خانواده خود هدیه کرده اید و محیطی دلنشین و جذابی را فراهم خواهید آورد.

شستشو و دوخت پرده های پشت دری را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

نحوه ی دوخت پرده های پشت دری

اینگونه پرده ها را باید به گونه ای بدوزید که میل پرده بتواند از داخل آن عبور کند و یا به اصطلاح با نوع دوخت باید بتوانید میل پرده ( میله ی تلسکوپی) را درون خود نگه دارید.

به اینگونه دوخت در اصطلاح لیفه گفته می شود، دوخت لیفه دوختی است که در آن قسمت بالا و پایین پرده مانند سر آستین لباس دوخته می شود، تا میله را درون آن جای دهند، که برای جمع کردن پرده در وسط می توانید از یک پاپیون، که آن را هم می توانید خودتان از همان پارچه ی پرده ای و یا پارچه ای که با آن ست شود، بدوزید.

لیفه را هم می توانید به دو صورت بدوزید، لیفه ای که در قسمت انتهایی پرده و بنا به نوع پشت دری، در بالا و یا پایین پارچه و یا فقط در یک قسمت و سمت بالا دوخته شده و بدین صورت است که هیچ اضافه و چینی از پرده در قسمت بالا یا پایین وجود ندارد، و یا اینکه به نحوی دوخته شود که بعد از رد کردن میل مغناطیسی پرده، مقداری از پارچه که اضافه است دارای چین خوردگی هایی باشد، که پشت دری را زیباتر خواهد کرد.

دوخت پرده های پشت دری در این دو روش، به مواردی بستگی دارد و باید لیفه را متناسب با جایی که پرده را می خواهید در آن جا نصب کنید و مقدار پارچه ی موجود و سلیقه شما دوخته شود، که البته تفاوت زیادی هم با یکدیگر نخواهند داشت.

شستشو و دوخت پرده های پشت دری را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

انتخاب پارچه ی مناسب

برای اینکه بتوانید پرده ی مناسبی را بدین سبک برای پنجره ی خانه خود بدوزید، نسبت به مکان باید پارچه ی مناسبی را هم فراهم کنید، چرا که هر جنس پارچه برای هر فضایی مناسب نخواهد بود، مثلاً برای انتخاب پرده آشپزخانه و یا اتاق کودک انتخاب های متنوع تری نسبت به دیگر قسمت های خانه خواهید داشت.

ولی این نکته را در رابطه با پرده های آشپزخانه باید لحاظ کنید که چون پرده های آشپزخانه بیشتر در معرض گرد و خاک و ترشحات چربی قرار می گیرند، باید از پارچه هایی استفاده کنید که علاوه بر دوام و ماندگاری بالا، بتوان در صورت نیاز آن ها را زود به زود شسته و حداقل به صورت فصلی تمیز کنید.

به عنوان مثال برای اتاق خواب، جهت حفظ حریم شخصی و همینطور جلوگیری از ورود نور به داخل اتاق باید از پارچه هایی که ضخامت بیشتری دارند، استفاده کنید، در حالی که برای دوخت پرده های پشت دری در اتاق پذیرایی باید پشت دری ها با پرده های اصلی ست شده و هماهنگی داشته باشند و از جنس بهتری متناسب با آن ها تهیه شوند، تا به زیبایی اتاق افزوده و فضا را جذاب تر نشان دهند.

شستشو و دوخت پرده های پشت دری را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

نحوه ی نصب و شستن پرده ها ی پشت دری

برای نصبِ میله پشت پنجره ای که در دو نوع چسبی و آلومینیومی عرضه می شوند، معمولاً از دو میله تلسکوپی یکی در بالا و یکی در پایین (که برای نگه داشتن پرده بر روی زهوار پنجره نصب می شود) استفاده می کنند.

که مدل آلومینیومی این چوب پرده ها بادوام تر و بهتر از مدل های فانتزی آن است، پس میله را در درون لیفه برای نگهداری پرده قرار می دهند و برای اینکه پرده پشت دری بصورت منظم و مرتبی قرار بگیرید، آن را با کمک میل پرده از دو جهت نگه می دارند، باید بدانید که اندازه گیری در اینگونه پرده ها بسیار مهم است تا پرده بتواند صاف و بدون چروکیدگی بایستد.

شستن این پرده هم مانند دوخت پرده های پشت دری، به راحتی انجام می گیرد و با باز کردن یک طرف میله، پرده را از داخل ان خارج کرده و نسبت به نوع پارچه، بطور دستی و یا با کمک ماشین لباسشویی و با رعایت نحوه ی شست و شو، اقدام به شستن آن ها می کنید، برای نصب مجدد آن هنوز که پرده ها مقداری نمدار هستند آن ها را نصب کنید تا هرگز چروک نشوند.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *