شناخت برخی از پرده های پارچه ای و خصوصیات آن ها - پرده راد

شناخت برخی از پرده های پارچه ای و خصوصیات آن ها

مقدمه:

برخی از پرده های پارچه ای بسیار پُرمصرف و شناخته شده اند، اما بعضی از آن ها هم به خاطر مصرف کم و اندکی که دارند و یا به دلیل ویژگی های خاصی که در آن ها وجود دارد، کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

انواع پارچه های پرده ای که امروزه در بازار وجود دارند، تنوع و گستردگی خوبی برای انتخاب و خرید پرده در پیش روی ما قرار می دهند، با اینکه بدین طریق انتخاب را هم برای ما بسیار سخت و دشوار خواهند کرد.

به هر حال تنها چاره کار بدست آوردن اطلاعات بیشتر و شناخت بهتر این پارچه هاست که می تواند ما را در گزینش درست برای داشتن پرده های شیک و جذاب و البته با ماندگاری و طول عمر بالا، یاری دهد.

در این مطلب شما را با برخی دیگر از پارچه های پرده ای آشنا خواهیم کرد، تا بدین طریق انتخاب راحت تر و آسان تری از بین آن ها داشته باشید.

شناخت برخی از پرده های پارچه ای و خصوصیات آن ها - پرده راد

خصوصیات برخی از پرده های پارچه ای

جنس هر کدام از پرده هایی که در جاهای مختلف خانه نصب می کنیم، پرده های پذیرایی، نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و…ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند و از پارچه هایی با ضخامت ها، متریال و ویژگی های متفاوت تهیه شده باشند.

اما برای اینکه بهترین نوع پارچه را با توجه به مکان مورد نظر انتخاب کرده و به زیباترین شکل نصب کنید، باید اطلاعاتی هر چند اندک در زمینه انواع این پارچه ها بدست آورید.

شناخت برخی از پرده های پارچه ای و خصوصیات آن ها - پرده راد

پرده های ابریشمی

پرده ها و پارچه های ابریشمی جزو گران قیمت ترین انواع پارچه های پرده ای هستند که بسیار زیبا، مجلل و چشم نواز هستند و برای دکوراسیون های لوکس می توانند جزو بهترین گزینه ها باشند.

انتخاب پارچه های ابریشمی برای دوخت پرده ظاهری بسیار شیک، دلپذیر و جذاب را به دکوراسیون خانه می دهد و با در نظر گرفتن ساده ترین الگوها برای دوخت، جذابیت فوق العاده ای را در محیط خانه پدید خواهند آورد.

البته پارچه های ابریشمی در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارند که البته نوع طبیعی آن بسیار گران تر از نوع مصنوعی آن خواهد بود و برای آویختن در اتاق های پذیرایی و نشیمن چه از نوع طبیعی و چه از نوع مصنوعی می توانند بسیار مطلوب و دلپذیر باشند.

برخی از پرده های پارچه ای ضخیم، سنگین هستند اما پرده های ابریشمی بسیار سبک و کم وزن هستند و با همه زیبایی که دارند، اما در مقابل چروکیدگی مقاومت بسیار کمی دارند و نسبت به این مسئله بسیار حساس می باشند، از این لحاظ باید بیشتر مراقب آن ها باشید.

پیشنهاد می کنیم که استفاده از پارچه های ابریشمی را به خانه های بزرگ با سالن های وسیع نشیمن و پذیرایی اختصاص دهید و از استفاده آن ها در فضاهای کم و محدود پرهیز کنید، زیرا که این پرده ها برای محیط های کوچک مناسب نخواهند بود.

شناخت برخی از پرده های پارچه ای و خصوصیات آن ها - پرده راد

پرده های ساتن

یکی از پارچه هایی که برای دوخت پرده مصرف بالای دارد، پارچه های ساتن هستند، که از گذشته های دور تا کنون طرفداران بسیاری در بین انواع پرده ها داشته و به سبب ظاهر درخشان و پرزرق و برق خود، برای زیباسازی دکوراسیون منازل لوکس از آن ها استفاده می شود.

پارچه های ساتن با بافت پر تراکم خود، مانع از عبور نور به محیط داخلی شده و با در نظر گرفتن انواع دوخت های ساده، برای نصب در اتاق های خواب مناسب هستند، اگر چه که بیشترین مصرف اینگونه از پرده ها هم در اتاق های پذیرایی و یا نشیمن است، اما می توان در هر جای خانه از انواع مناسب این پارچه با طرح و رنگ متناسب، کمک گرفت.

برخی از پرده های پارچه ای مانند ساتن ظریف و حساسند و با تمام زیبایی و ظاهر خوشایندی که در دکوراسیون ایجاد می کنند، باید بسیار مراقب آن ها باشید، چرا که دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند.

از جمله خصوصیاتی که پرده های ساتن دارند این است که این پرده ها بسرعت نخ کش شده و بافت یکدست و لطیف خود را از دست می دهند و نقشه و بافت آن ها با کوچک ترین کشیدگی در نخ های تار و پود، تغییر می یابد.

مشکل دیگر در مورد این پارچه ها این است که به سرعت لکه شده و لکه بر روی آن ها نمایان می شود، حتی لکه های ساده ای مانند لکه های آب، از این جهت هم باید بشدت مراقب این پارچه های زیبا باشید.

حتی در موقع اتوکشی هم وجود بخار آب بطور مستقیم بر روی پرده ساتن ممکن است لکه هایی را بر روی آن ها بوجود آورد، در این مواقع بهتر است کار شستشو و اتوکشی را به یک اتوشویی خبره و کاربلد بسپارید تا خیال شما از هر بابتی آسوده باشد.

قیمت انواع پرده های ساتن به کیفیت جنس پارچه و نوع طرح آن بستگی دارد و در واقع تنوع قیمت در ساتن بسیار بالاست و می توان آن را از ارزان ترین تا گران ترین جنس پارچه در بازار پیدا کرد، اما در مجموع می توان گفت پرده های ساتن جزو پرده هایی با قیمت متوسط محسوب می شوند.

باید به این نکته دقت داشته باشید که برخی از پرده های پارچه ای برای دکوراسیون های کلاسیک و خانه های بزرگ مناسب ترند و برخی دیگر از آن ها را می توانید در جاهای دیگر با فضای محدودتر هم بکار برده و خانه را با کمک آن ها زیباتر و جذاب تر کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *