معرفی پرده ی DK دی کی یا ورتیلاین و آشنایی بیشتر با آن - پرده راد

معرفی پرده ی دی کی یا ورتیلاین و آشنایی بیشتر با آن

مقدمه:

بسیاری از افراد پرده ی دی کی را با نام ورتیلاین و یا ورتیکال می شناسند و یا آن را زبرای عمودی می نامند، هیچ تفاوتی ندارد که با چه نامی این پرده را بشناسید، بلکه مهم شناخت بیشتر مکانیزم این پرده و نحوه ی عملکرد آن است.

کاری که ما قصد داریم در این پست آن را انجام داده و شما را در ادامه پست قبلی، با حالت های مختلفی که این پرده ها می توانند بوجود آورند، آشنا کنیم.

معرفی پرده ی DK دی کی یا ورتیلاین و آشنایی بیشتر با آن - پرده راد

آشنایی بیشتر با پرده ی دی کی یا ورتیلاین

گفتیم که این پرده ها از نوارها یا پنل های مجزای 40 سانتی تشکیل شده اند که بعد از نصب بر روی ریل مخصوص پرده، عرض آن ها به 10 سانت کاهش خواهد یافت، یعنی مثلاً اگر عرض پرده 2 متر باشد، تعداد پنل های آن به حدود 19 عدد خواهد رسید.

این پنل های استوانه ای شکل بدنبال هم و بصورت افقی در حرکتند و امکان دسترسی به پنجره و یا درب را از هر نقطه ی پرده فراهم می سازند و بر خلاف پرده های دیگر، برای این کار نیاز به جمع کردن پرده وجود نخواهد داشت، که این قابلیت در پرده های ورتیلاین کاملاً منحصر به فرد است.

پرده های ورتیلاین معمولاً از پارچه های پلی استر و یا حریر ساخته شده اند، که تراکم بافت و کیفیت پارچه در این پرده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، که باید در هنگام خرید آن را لحاظ کنید و عاملی است که در قیمت پرده هم تأثیرگذار خواهد بود.

بسیار جالب توجه است که این پرده ها، هم می توانند نقش تور و حریر را برای عبور نور در طول روز ایفا کنند و هم با بسته شدن کامل پنل ها و لت های پرده، امکان دید به فضای داخلی در شب کاملاً گرفته خواهد شد.

پس در این صورت، پرده ی دی کی یا همان ورتیلاین نیاز به هیچگونه آستری و زیر پرده ای برای حفظ حریم شخصی و خصوصی افراد، حتی در طول شب هم نخواهد داشت.!

معرفی پرده ی DK دی کی یا ورتیلاین و آشنایی بیشتر با آن - پرده راد

حالت های مختلف پرده

هنگامی که چین های منظم پرده و یا همان پنل های استوانه ای شکل به طور مایل با زاویه 45 درجه تنظیم می شوند، در این حالت هر یک از پنل ها یک حلقه ی محصور شده کامل با قسمت جلویی و قسمت انتهایی را تشکیل می دهند و پنل ها کمی روی هم قرار می گیرند و بدین شکل ضخامت پرده به دو لایه رسیده و افزایش می یابد.

در این صورت است که این دو لایه ی ضخیم پرده، دو برابر بیشتر از حالت قبلی جلوی ورود نور را گرفته و بدین شکل نور نمی تواند به فضای داخلی نفوذ کرده و براحتی از لایه های پرده عبور کند.

با تنظیم این زاویه مسیر عبور نور مسدود خواهد شد، پس به راحتی می توانید در طول شب، از این زاویه پرده برای ایجاد آرامش در هنگام استراحت استفاده کنید.

اما وقتی که پنل های پرده بطور عمود و مستقیم و بدون داشتن زاویه در کنار یکدیگر قرار می گیرند، چون پارچه در واقع یک لایه شده و ضخامت کمتری دارد، نور بخوبی می تواند از داخل پرده عبور کرده و نور کنترل شده ای وارد محیط شده و فضا را روشن کند.

این حالت پرده که زاویه 90 درجه گفته می شود و به حالت سایه روشن هم معروف است، در طول روز و برای تأمین روشنایی و استفاده از نور طبیعی خورشید کاربرد دارد.

با توجه به مکانیزم خاص بکار رفته در پرده ی دی کی و بافت مخصوص نوارهای پارچه ای و با استفاده از زنجیرهایی که در کنار آن تعبیه شده اند، می توانید به راحتی پرده را در حالت سایه روشن آن قرار دهید.

معرفی پرده ی DK دی کی یا ورتیلاین و آشنایی بیشتر با آن - پرده راد

شکل های مختلف پرده یِ ورتیلاین

در مورد شکل ظاهری پرده های ورتیلاین هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید از انواع طیف های رنگی این پرده در کنار یکدیگر استفاده کنید و چندین رنگ را با وجود پنل های متفاوت داشته باشید، یا اینکه یک رنگ یکدست را برای پنل های این پرده در نظر بگیرید.

اما برای زیباتر شدن این پرده می توانید از طرح های پیشنهادی زیر کمک بگیرید.

از پنل ها و برش هایی که همه از یک رنگ تشکیل شده اند استفاده کنید.

از پنل هایی با رنگ های مختلف و بصورت رنگین کمان بهره ببرید.

از برش ها و نوارهایی که از طیف های مختلف از یک رنگ هستند، از تیره تا روشن استفاده کنید.

پنل هایی که از رنگ های متضاد هستند را انتخاب کنید.

لت های رنگی تیره و روشن را بصورت یکی در میان قرار دهید.

ترکیبی از رنگ های خنثی مانند خاکستری، طوسی، کرمی و یا سفید را با رنگ یکی از وسایل منزل مانند فرش و یا مبلمان را برای ترکیب پنل های پرده در نظر بگیرید.

پنل های تیره را در کناره و پنل های روشن را در وسط پرده بکار گیرید، که در این طرح دیگر نیازی به والان و یا شال هایی در کنار پرده ی دی کی یا ورتیلاین نخواهید داشت.

به هر حال شما می توانید طرح های بسیار زیادی را با وجود پنل های جدای این پرده، با زیبایی تمام ایجاد کرده و از مشاهده آن لذت ببرید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *